Senior IT-tekniker till Servicedesk
Växjö kommun, Kommunledning / Supportteknikerjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Växjö kommun, Kommunledning i Växjö Växjö kommunkoncern är Kronobergs läns största arbetsgivare med över 6 500 tillsvidareanställda på 600 arbetsplatser inom 250 yrken. Koncernen består av åtta förvaltningar och fem bolag. Vår uppgift är att leverera god grundservice och
kundnytta som skapar värde för de vi är till för, våra kommuninvånare, företagare och kunder.
Tillsammans skapar vi en attraktiv kommun där man vill bo, utvecklas och driva företag. Som anställd i Växjö kommunkoncern tar du tillvara på individers olikheter, möter medarbetare och invånare med respekt och jobbar för att skapa en hållbar framtid.
IT-enheten är en av de största IT-organisationerna i Kronoberg med närmare 60 medarbetare och ansvar för drift, utveckling, underhåll samt support av kommunens gemensamma IT-miljö.
Publiceringsdatum2018-03-07ArbetsuppgifterIT-enhetens Servicedesk söker nu seniora It-tekniker som ska ingå i vårt Backoffice-team. Vill du tillsammans med oss bilda IT-enhetens ryggrad med att djupgående lösa ärenden och arbeta med problemhantering inom vår standardiserade datorarbetsplats. Vill du ingå i en IT-organisation med höga ambitioner och en strävan att alltid bli lite bättre. Då kan det vara dig vi söker!
Din arbetsuppgift är att ge support på vår standardiserade datorarbetsplats genom fjärrstyrning av användarens dator och vid behov på plats ute hos användaren. Du kommer att ha en viktig proaktiv roll genom att ge förslag på lösningar så att problem kan lösas på ett smidigare sätt och tidigare i organisationen. Du kommer att ha en operativ roll i projekt och mot utpekade tjänsteområden t.ex. ett verksamhetssystem. Du har kontakt med användare via telefon, e-post samt fysiskt på plats. Hantera felavhjälpning och felsökning utifrån framtagna rutiner och processer men även delaktig i att ständigt förbättra dessa.
KvalifikationerVi söker dig som har hög social kompetens, brinner för att arbeta med problemlösning och djupare felsökning på vår standardiserade datorarbetsplats och förstår den bakomliggande klientplattformen. Du kan se helheten hur klientplattformen hänger ihop med den bakomliggande tekniska infrastrukturen för att utveckla effektiva lösningar och ge förslag till ständiga förbättringar. Du förväntas att ta eget ansvar och driva utvecklingen framåt inom ditt område.
• Lägst gymnasieexamen som är kompletterad med minst en tvåårig eftergymnasial utbildning inom IT och nätverk eller motsvarande kunskaper genom lång erfarenhet inom yrkesområdet.
• Du ska ha mer än tre års yrkeserfarenhet inom arbetsområdet.
• Du ska ha stor erfarenhet av Microsofts operativsystem och infrastrukturella plattformen.
• Vi håller ett högt tempo och det ställer krav på en hög stresstålighet.
• Du besitter en god analytisk förmåga så att felsökning utförs grundligt och på bästa möjliga sätt.
• Det är meriterande om du tidigare har deltagit i projekt och förstår dess gång.
• Van vid att ta eget ansvar och driva utvecklingen för IT-enheten och verksamheten framåt.
• Kunskap inom ITIL och Lean är meriterande då vi arbetar utifrån dessa metoder.
• Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt god förståelse i engelska.
ÖVRIGT
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-25
Ange följande referens när du ansöker: KLF 14/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPetter Wik
petter.wik@vaxjo.se 0470-796784
FöretagVäxjö kommun, Kommunledning
AdressVäxjö kommun, Kommunledning
Box 1222
35112 Växjö
KontorsadressVästra Esplanaden 18 35112 Växjö
Jobbnummer 4005864
Observera att sista ansökningsdag har passerat.