Senior Inköpare - Powertrain Components
Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje,
Nykvarn,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.Attraheras du av att arbeta i en kommersiell och internationell miljö och har strategiska och analytiska färdigheter samt ett tekniskt intresse och förståelse? Tycker du också att hållbarhet i såväl näringsliv som arbetsmiljö är viktigt? Då är detta något för dig!
Just nu har vi lanserat vår nya världsledande drivlineplattform och kommer att fortsätta med flera intressanta och utmanande produktutvecklingsprojekt och lanseringar under de kommande åren. Till exempel inom elektrifierade fordon (BEV) och alternativa bränslen samt lokaliseringsprojekt i Kina.
Vi söker nu en Senior Projektköpare till Powertrain Components-teamet, med ansvar för nya produktlanseringar av Turbos och Oljepumpar.
Ansvar
Som Senior projektinköpare ansvarar du för inköpsarbetet och för att hitta den bästa kommersiella lösningen för att introducera nya delar och komponenter i serieproduktion, från förutvecklingsfasen till industrialiseringsfasen och slutligen lansera i högvolymproduktion.
Du arbetar mycket nära R&D och våra leverantörer för att optimera designen, för att säkerställa tillverkningsbarhet och snabb implementering i Scania-produktionen - samtidigt som du uppfyller projektkostnadsmålen. Projektinköparen leder diskussionen med leverantörer hela vägen från konceptutveckling till produktionsstart.
Normala arbetsuppgifter har stor spännvidd och inkluderar; Leverantörsscouting, skicka anbudsförfrågningar, organisera tekniska diskussioner och uppföljning av tidslinjer, kostnadsanalys, förhandlingar, kontraktsskrivning och nominering av leverantörer. Rollen innebär mycket tvärfunktionellt arbete med R&D, Produktion, Kvalitet och andra varumärken inom Traton Group.
Som Senior inköpare förväntas du också använda din bredare expertis och kompetens för att vägleda och stödja kollegor inom gruppen, avdelningen och tvärfunktioner. Vi förväntar oss att du agerar som en förebild när det gäller våra arbetssätt och aktivt ger råd och delar kunskap.
Din profil
Du har minst 5 års erfarenhet av strategiskt inköp, i teknisk miljö, och en akademisk examen inom företagsekonomi, teknik eller liknande. Tidigare erfarenhet av drivlinekomponenter är meriterande liksom erfarenhet från Scania.
Du har ett strategiskt tankesätt och arbetssätt. Du har också ett affärsmässigt tankesätt och är skicklig och säker i förhandlingar. Du kan vägleda och stödja andra inom dessa områden. Du är stresstålig, kan analysera komplexa situationer och arbetar strukturerat för att kunna driva flera inköpsuppdrag parallellt och självständigt. Du är resultat- och målinriktad, tar egna initiativ för att förbättra organisationens prestation och reagerar snabbt för att undvika och hantera kriser eller avvikelser. Du är skicklig i kommunikation med förmågan att anpassa din kommunikation till olika målgrupper och organisatoriska nivåer. Avancerad nivå i engelska i tal och skrift är ett krav, och goda kunskaper i svenska är meriterande.
Eftersom rollen ställer höga krav på tvärfunktionellt arbete och anpassning uppskattar du att arbeta i team och arbetar aktivt för att främja lagarbete.
Vi erbjuder
Medarbetarna är vår viktigaste tillgång, så vi satsar på att utbilda och utveckla våra medarbetare både på jobbet men också genom kurser. Scania erbjuder många olika vägar till en spännande karriär i Sverige eller internationellt, på inköp eller annan funktion, specialist eller ledarskap - det är upp till dig!
Som anställd har du även tillgång till förmåner som friskvårdsbidrag, personalbil, resultatbonus, flexibel arbetstid, pendelbuss Stockholm-Södertälje m.m.
Vi erbjuder ett team med medlemmar av olika kön, bakgrund, kompetenser och färdigheter. Vi har en hög laganda och värdesätter att göra saker tillsammans både under och efter arbetstid. Vi strävar efter ett klimat där åsikter och kunskap delas öppet inom teamet utan prestigekänsla. Vi tror att varje teammedlem har något unikt att tillföra vårt team - vi ser fram emot att höra vad ditt bidrag kommer att bli!
Scanias inköpskontor ligger i Södertälje och här kommer du att arbeta i moderna kontorslandskap som erbjuder projektytor, tysta rum och en lounge där du kan njuta av en fika med dina kollegor under ett möte eller en paus. Scania främjar också flexibilitet och stödjer arbete hemifrån i stor utsträckning.
För ytterligare information
Kontakta Fredrik Michelin, Head of Project Purchasing Engine Components +468-553 508 08 (
fredrik.michelin@scania.com),
Vi ser fram emot din ansökan!
Din ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under hela ansökningstiden. Ansök senast 2023-09-18.
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Scania CV AB (org.nr 556084-0976),
https://www.scania.com Arbetsplats Scania
Jobbnummer 8081746
Observera att sista ansökningsdag har passerat.