Senior ekonomiassistent till fastighetsbolag

Arena Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Arenapersonal rekryterar på Arbetsförmedlingen Stockholm City.
Tunnelgatan 3, Stockholm. T-bana Hötorget.
Tisdagen den 12 mars 2013
Kl. 10.30-11.30

Tag med dig ansökningsbrev, CV/meritförteckning och förbered dig på en kortare jobbintervju. Beroende på hur många som kommer för att söka tjänsten får du vara
beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju.

Vid denna rekryteringsträff kan det vara flera olika arbetsgivare som deltar, mer information om övriga företag hittar du på www.arbetsformedlingen.se/stockholm-city.

Senior ekonomiassistent till fastighetsbolag i city
För kunds räkning söker vi en senior ekonomiassistent till ett mindre fastighetsbolag. Vår kund har sitt kontor i ljusa, trevliga lokaler i Vasastan.

I rollen som ekonomiassistent kommer du att ansvara för den löpande redovisningen för ett antal fastigheter. En stor del av arbetsuppgifterna innebär att sköta leverantörsreskontran. Du kommer ta emot fakturor och scanna in dem för att sedan kontera, bokföra och betala dem. Vidare ingår det att sköta löpande bokföring, göra månads- och kvartalsavstämningar samt periodiseringar.
Vi söker sig som har arbetat minst fem år brett med redovisning på ett mindre bolag och skött de flesta uppgifter fram till bokslut. Du trivs med att arbeta med leverantörsreskontra och löpande bokföring samt att ha externa kontakter via telefon och e-post. I rollen ingår även diverse administrativa sysslor som förekommer på en mindre arbetsplats. Vi ser gärna att du har erfarenhet från redovisningsbyrå eller vana att på annat sätt arbeta med redovisning för flera olika företag samtidigt. Har du fastighetsbakgrund är det meriterande.

Som person är du noggrann, serviceinriktad och prestigelös samt har skinn på näsan. Du har bra sifferkänsla, positiv inställning, är självgående samt tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Eftersom det ingår en hel del kommunikation i rollen värdesätts det att du är flexibel, pedagogisk och lösningsorienterad. Goda kunskaper i engelska är ett krav och erfarenhet av Visma SPCS samt fakturahanteringsprogrammet Medius flow är meriterande.
Du kommer bli anställd av Arena Personal och jobba som konsult hos vår kund. Detta är en heltidstjänst på 37,5 timmar i veckan och arbetstiderna är 08.00-16.30 men 60 minuters lunch. Uppdraget kommer att starta omgående och pågå i minst sex månader med viss chans till rekrytering till kund för rätt person.

Varmt välkommen med din ansökan bestående av ett CV och gärna ett personligt brev via vår hemsida (registreringsprocessen tar ca 30 sekunder). Ange gärna i din ansökan när du kan tillträda en ny tjänst/uppsägningstid. Då vi tillämpar löpande urval och tjänsten ska tillsättas omgående, tar vi gärna emot din ansökan redan idag.

Vi ser fram emot din ansökan!

Publiceringsdatum
2013-03-07

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-12
VÄLKOMMEN TILL REKRYTERINGSTRÄFFEN PÅ AF CITY!
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Box 30117
10425 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer till arbetsgivaren saknas i denna annons.

Jobbnummer
1487422

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: