Senior Digital Specialist
Brightvision AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Brightvision AB i Göteborg,
Borås,
Nässjö,
Stockholm eller i
hela Sverige Vårt Paid Media team växer och vi behöver bli fler. Därför söker vi nu en ambitiös person som älskar allt som har med digital marknadsföring och betald media att göra och somvill vara med på resan för att bygga upp Nordens bästa byrå för B2B bolag inom IT & Tech.
Som Senior Digital Specialist arbetar du med att få Brightvisions kunder att synas på bästa möjliga sätt genom köpta digitala kanaler så som Google Ads, programmatiskt annonsering och Sociala medier. Oftast genomförs paid strategier i samband med ett"Inbound Marketing" koncept för att driva leads till våra kunders säljkår.
Det är en specialiserad operativ roll vars fokus är att sätta upp, analysera och optimera Brightvisions kunders köptadigitala medier.Det innebär att du dels behöver ha förståelse för att planera framgångsrika digitala marknadsföringskampanjer, att praktisk kunna genomföra dem i de verktyg som används och att du har den analytiska förmågan som krävs för att ständigt arbeta medkonverteringsoptimering i alla kanaler och kampanjer.
Har du erfarenhetav att skapa digitala kampanjer med content som attraherar och konverterar besökare till leads inom B2Bså är detta ett stort plus!
I denna roll kommer du bland annat att:
• Arbeta med att sätta upp, optimera och analysera digitala marknadsförings kampanjer i betalda medier.
• Sköta och ta fullt ansvar för våra kunders Google Ads &Amazon Ads kampanjer
• Dagligen arbeta i verktyg som Adforms programmatiska verktyg, Facebook- & Linkedinads
• Använda Google Analytics och Google Tag Manager dagligen
• Ansvara för att leveranser till kund håller en hög kvalitet
• Ansvara för resultaten i projekten du driver och deltar i
• Få möjlighet att skapa och driva digitala marknadskampanjer från start till finnish
• Ge input och bistå vid framtagningen av digitala strategier
• Bidra till att utveckla Paid Media avdelningen genom kunskap och erfarenheter
Våra krav för att du skallpassa för rollen:
• Minst 1års arbetserfarenhet av att jobba med digital marknadsföring
• Djupgående kunskaper i Google Analytics samt god analytisk förmåga
• Godkunskap och bevisad arbetserfarenhet inom SEM
• Erfarenhet av programmatisk annonsering
• Erfarenhet av Paid Social (Facebook & LinkedIn)
• God erfarenhet av konverteringsoptimering
• Vara strukturerad, noggrann och resultatinriktad
• Trivas i en projektbaserad miljö i högt tempo
• Tala och skriva flytande svenska och engelska
• Behärska både Microsoft Excel och Powerpoint
Det är ett meriterande om du har erfarenhet av:
• Erfarenhet av Marketing Automation system som HubSpot, Marketo eller liknande
• Grundläggande kunskaper i HTML
• Photoshop och känsla för grafisk design
• Marknadsföring mot IT-företag
• Erfarenhet med E-mail marketing
• Något av de övriga nordiska språken
Det är inte heller fel om du är riktigt bra på att koka ägg, gillar att spela en runda pingis på kontoret, vill följa med påen afterwork och överlag är en härlig och utåtriktadperson med bra energipersondå vi gillar att ha kul ihop!Ta en titt på hur det dagliga livet på Brightvision kan se ut på vår Instagram:
https://www.instagram.com/brightvision_crew/Områden som gör att man gillar att jobba på Brightvision (enligt personalen själva)är tex:
• God gemenskap med sköna kollegor
• Flexibilitet gällande både arbetstider och placering
• Att få jobba med de största och mest utmanande kunderna inom B2B (för IT & Tech)
• Decentraliserad organisation där man jobbar i mindre team
• Stort fokus på kompetensutveckling
• Modern och luftig kontorsmiljö
• Grymma kick-off:er
• Friskvårdsbidrag & tjänstepension
• Hög transparens och kommunikation i bolaget med "högt i tak". Tex genom att alla kan få vara med på Ledningsgruppsmöten om man vill.
• Vi har 2 hundar på kontoret som gladeligen ställer upp påpromenader, mys och lek!
Så nu hoppas vi att du som känner att Brightvision vore ett roligt och utmanande ställe att jobba på hör av dig till oss!
Tjänsten är baserad på kontoret i Göteborg.
Intervjuer sker löpande efter sommarenså vänta inte -varmt välkommen att skicka in din ansökan!
Om Brightvision:
Brightvision är en Lead Generation byrå som accelererar försäljningen på B2B-företag genom innovativa marknadskampanjer. Våra kunder består av ledande teknik- och IT bolag i Norden. Vårt huvudkontor ligger i Göteborg och vi är ungefär 55 anställda. Läs mer om oss på
www.brightvision.com (
http://www.brightvision.com/)Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2019-07-05ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBrightvision AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Brightvision AB (org.nr 556600-8842),
http://www.brightvision.com/ Arbetsplats Brightvision
Jobbnummer 4890970
Observera att sista ansökningsdag har passerat.