Sektionschef - Service Desk
Koncernkontoret, VGR IT, Support Center / Chefsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Koncernkontoret, VGR IT, Support Center i Borås,
Mölndal,
Göteborg,
Skövde eller i
hela Sverige Vill du bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Som Västra Götalandsregionens (VGR) IT-organisation är VGR IT:s uppgift att skapa de rätta tekniska förutsättningarna för VGR:s 53 000 medarbetare, både idag och i framtidens vårdinformationsmiljö.
Vi är 600 medarbetare som varje dag är med och gör skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare genom att ansvara för drift, support, förvaltning och utveckling av IT-stöden som används i VGR:s verksamheter. Läs mer på
www.vgregion.se/itDitt uppdrag
Vi söker dig som vill jobba som Sektionschef inom området Service Desk. Enheten Service Desk ansvarar för vår första-linje support för IT, telefoni, behörigheter och beställningar. Vi är Single Point of Contact för VGR-ITs ärenden mot våra kunder.
Våra Sektionschefer är nyckelpersoner för att vi ska kunna bibehålla nöjda medarbetare och kunder samt för att driva arbetet med att skapa och leverera IT i framkant till våra verksamheter. Som sektionschef förväntas du arbeta operativt nära dina medarbetare. Du kommer arbeta tätt tillsammans med fyra andra sektionschefer inom området. Dina dagar går till stor del ut på att ha nära dialog med enhetens medarbetare, vår verksamhet och arbeta med ständiga förbättringar enligt LEAN.
Som sektionschef är du verksamhets-, ekonomi- och personalansvarig för sektionen. Sektionschefen fattar beslut inom givna ramar i befattningsbeskrivning och delegationsordningar. Sektionschef rapporterar till enhetschef.
Du som söker tjänsten ska ha förmåga att arbeta enligt de chefskriterier som VGR fastställt, dvs driva ett:
- Värdebaserat chefskap
- Mål- och resultatorienterat chefskap
- Utvecklingsorienterat chefskap
- Kommunikativt chefskap
Du ingår i ledningsgruppen för enheten Service Desk och rapporterar till enhetschefen för Service Desk. Några exempel på ansvarsområden är följande:
- Tillse att sektionen har rätt resurser genom rekrytering och kompetensutveckling
- Verksamhetsutveckling och arbeta med ständiga förbättringar
- Enhetens ekonomi, effektivitet och affärsmässighet
- Utveckla verksamheten genom initiativ för effektivisering och standardisering
- Säkerställa att sektionen bidrar till att uppnå mål som fastställts i verksamhetsplanen genom att verkställa beslut och följa upp på att de genomförs
- Identifierar och inhämtar omvärldsinformation som har betydelse för verksamheten
Vad kan vi erbjuda dig?
Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället där du med dina insatser bidrar till Västra Götalandsregionens vision "det goda livet", samtidigt som du får ett intressant arbetsinnehåll. Vi eftersträvar en god balans mellan arbetsliv och privatliv och värnar om våra medarbetares hälsa. Läs mer om våra förmåner här:
http://www.vgregion.se/jobba-i-vgr/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/dinaformaner/ Vilka kvalifikationer ska du ha?
- Du har relevant högskoleutbildning eller en flerårig erfarenhet som bedöms likvärdig
- Minst två års erfarenhet av ledarskap inom IT eller erfarenhet som bedöms likvärdig
- Tjänsten kräver körkort då arbetet medför resor inom hela Västra Götalandsregionen.
Det är meriterande om:
- Du är ITIL certifierad
- Om du tidigare haft en ledarroll inom första linje IT-support eller kundservice
- Har erfarenhet av att arbetat med LEAN och ständiga förbättringar
Vem är du?
Vi söker dig som:
Har en bred IT-kompetens
Har erfarenhet av budgetansvar
Är mål- och resultatorienterad
Är relationsskapande, kommunikativ och tydlig i ditt ledarskap. Du skall tycka om att arbeta tillsammans med andra och är en lagspelare.
Det är viktigt för oss att du har en helhetssyn samt att du står bakom och kan arbeta utifrån vår värdegrund:
- Tillsammans gör vi varandra framgångsrika.
- Vi lyssnar in. Vi lyssnar av.
- Feedback bidrar till vår utveckling.
Publiceringsdatum2018-11-13Övrig informationSom organisation eftersträvar vi jämlikhet där alla medarbetare ska ha lika möjligheter och rättigheter till att utvecklas, göra ett bra arbete och trivas på arbetsplatsen.
Urval och intervju sker löpande under tiden annonsen är publicerad.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 2018/6915
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktErik Westlund, Enhetschef 076-5608828
Maria Skoglöf, Avdelningschef 0705-391771
FöretagKoncernkontoret, VGR IT, Support Center
AdressKoncernkontoret, VGR IT, Support Center
Lillhagsparken 5
40544 Göteborg
KontorsadressLillhagsparken 5
Jobbnummer 4454533
Observera att sista ansökningsdag har passerat.