Sekreterare till kanslienheten
Bräcke Kommun / Administratörsjobb / Bräcke
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Bräcke,
Höganäs,
Ängelholm,
Helsingborg,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bräcke Kommun i Bräcke,
Ånge eller i
hela Sverige Bräcke kommun är den östra porten in till Jämtland/Härjedalen och här byggs upplevelserna kring närhet till både naturen och människorna. Bräcke har goda möjligheter till att bli landets första helt fibrerade kommun, där alla företag och hushåll har erbjudits tillgång till fiber. Den som tar kringkrokar i den till ytan stora kommunen har många smultronställen att upptäcka. Kommunen består av små och medelstora företag inom diverse branscher, störst är trä- och metallindustri. Välkommen till Bräcke kommun, här finns goda kommunikationer mitt i stråket mellan Östersund och Sundsvall.
Staben har styrande och stödjande uppgifter inom avdelningsgemensamma områden. Kanslienheten har bland annat hand om dokument- och ärendehanteringen i kommunen och sekreterarskap för kommunstyrelsen, kommunfullmäktige samt för arbetsgrupper och utskott. Enheten handlägger även valfrågor och sköter slutarkivering.
Publiceringsdatum2017-05-10Dina arbetsuppgifterTjänsten omfattar arbetsuppgifter av handläggnings- och administrativ karaktär inom hela kanslienhetens område.
Du kommer att vara sekreterare i överförmyndarnämnden samt i arbetsgrupper och utskott under kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Du kommer även att arbeta med uppgifter som har att göra med val och arkiv samt med administrativt stöd och service.
Du arbetar nära kommunens registrator, och övriga sekreterare. Ni ersätter varandra vid frånvaro. Det kan bland annat innebära diarieföring, posthantering och arkivarbete. Arbetet innebär mycket kontakter med politiker och med kommunens tjänstemän, men även med medborgare.
Vid behov kommer du också att vara delaktig i andra delar av stabens arbete.
KvalifikationerDu som söker tjänsten ska ha högskoleexamen med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning, eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Som person är du strukturerad och har förmåga att arbeta självständigt, du har en god samarbetsförmåga, är serviceinriktad, noggrann och ansvarsfull. Du har mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Officepaketet.
Du bör ha några års yrkeserfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från offentlig verksamhet. Vana av att arbeta i ett digitalt ärendehanteringssystem är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Tillträde: snarast enligt överenskommelse
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-30
Ange följande referens när du ansöker: 105/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktStabschef Camilla Samulesson 0693-16124
FöretagBräcke kommun
AdressBräcke kommun
Box 190
84321 BRÄCKE
KontorsadressHantverksgatan 25
Jobbnummer 3488294
Observera att sista ansökningsdag har passerat.