Sekreterare

Arbetsgivarverket / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arbetsgivarverket i Stockholm, Jönköping eller i hela Sverige

Sekreterare
Arbetsgivarverket är en medlemsstyrd statlig arbetsgivarorganisation. Medlemmar är 250 myndigheter, affärsverk och andra arbetsgivare med anknytning till det statliga området. Tillsammans utvecklar vi och samordnar den statliga arbetsgivarpolitiken och tecknar kollektivavtal för 245 000 anställda.
Arbetsgivarverket söker sekreterare

Publiceringsdatum
2011-12-19

Dina arbetsuppgifter
Arbetsgivarverket har tre sekreterare som arbetar med att ge administrativt stöd till kansliets cirka 65 medarbetare. Alla sekreterare arbetar med uppgifter som till exempel ärende- och posthantering, mötesadministration, telefonservice, samt personal- och
ekonomiadministration. I sekreterarrollen ingår också uppgifter som underhåll av skri-vare, kopiatorer och kaffeautomater samt visst IT-stöd.
Som sekreterare, i Stödprocessen, kommer du att ha ett huvudansvar främst för växel, reception och personaladministration.
Arbetsgivarverkets värdegrund innehållande värdeorden, medlemsfokus, professionalism, engagemang, utvecklingsorientering och öppenhet genomsyrar vårt arbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har 3-årig gymnasiekompetens och minst tre års erfarenhet av arbete som sekreterare eller receptionist. Vi vill också att du har erfarenhet av och/eller utbildning inom personalområdet. Goda IT-kunskaper krävs, främst inom Office-paketet. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av utvecklingsarbete inom administrativ service.
Som person är du driven och har ett naturligt intresse för att utveckla och effektivisera administrativa rutiner. Du har god förmåga att organisera och samverka för att nå resultat och du är van att självständigt och kontinuerligt prioritera bland dina arbetsuppgifter.
Utöver att ge administrativ service till kansliets medarbetare, är du i receptionen den som tar emot våra medlemmar och andra besökare. Arbetet kräver därmed hög grad av servicekänsla, initiativförmåga och noggrannhet.

Övrig information
Arbetsgivarverket ligger i trevliga och centralt belägna lokaler på Kungsgatan 12-14 i Stockholm. Arbetsgivarverket tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
I denna rekrytering samarbetar vi med Proffice Rekrytering. Om du har frågor om
rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Kerstin Fogelström, telefon:
073-343 40 67 eller Carina Rydström, telefon: 073-343 41 51. Vill du veta mer om
arbetet, kontakta Helene Bryskhe, chef för stödprocessen, telefon: 08-700 13 96 eller HR-specialist, Åsa Kälvegård, telefon: 08-700 13 56.
Välkommen med din ansökan via www.proffice.se senast den 9 januari 2012.
Läs mer om Arbetsgivarverket på www.arbetsgivarverket.se.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-09
Ansök via www.proffice.se
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Helene Bryskhe, Processägare Stödprocessen, 070-424 50 02, 08- 700 13 96 (Telefon direkt)
Åsa Kälvegård, HR-specialist, 08-700 13 56 (Telefon)
Kerstin Fogelström, Proffice, 073-343 40 67
Carina Rydström, Proffice, 073-343 41 51

Företag
Arbetsgivarverket

Adress
Arbetsgivarverket
Box 3267
10365 STOCKHOLM

Kontorsadress
Kungsgatan 12-14

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-700 13 00

Jobbnummer
1109892

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arbetsgivarverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arbetsgivarverket: