Se hit! Särskilt boende söker samordnare inom Vård- och Äldreoms

Stenungsunds kommun / Receptionistjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun i Stenungsund

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten.

Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Socialtjänst innefattar 3 verksamheter; Vård och omsorg, Individ- och familjeomsorg samt Funktionshinder.

Vård och omsorg ansvarar för äldreomsorgen i Stenungsunds kommun. Hemsjukvården som utförs är lagstyrd och regleras primärt av Socialtjänstlagen (SoL) och Hälso- och sjukvårdslagen (HsL).

Med människan i fokus verkställs insatser till personer som har behov av hjälp och stöd, exempelvis såsom i hemmet, på särskilda boenden, vid tillfälligt behov av korttidsplats samt behov av personlig assistans. Alla instanser i kedjan bidrar till en kvalitativ och säker vård och omsorg för våra omsorgstagare.


Publiceringsdatum
2021-11-09

Arbetsuppgifter
Vårt mål är att skapa framtidens äldreomsorg för att möta de behov som finns i vår föränderliga omvärld. För oss är vårt arbete ett av samhällets mest betydelsefulla och vi brinner för att utföra det så bra vi bara kan.

För att lyckas med vårt uppdrag söker vi nu en samordnare som delar vår entusiasm i att pröva något nytt och har viljan att åstadkomma resultat. Rollen som samordnare innebär att bistå enhetschef med att utveckla och samordna schemaläggning i Time Care Planering för optimal bemanning samt vara ett administrativt stöd. Du kommer att ingå i en grupp på totalt 6 samordnare.

Vi söker Dig som stimuleras av att arbeta i ständig förbättring. Du har viljan att växa, att bidra till verksamhetens utveckling och att tänka nytt. Du behöver en förståelse för verksamheten och förmågan till ett helhetsperspektiv. Vidare behöver du ha ett metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer.

Arbetet är förlagt dagtid måndag-fredag.


Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har god kunskap om arbete inom äldreomsorgen. Meriterande är att du har en YH utbildning eller annan likvärdig utbildning med inriktning mot t.ex. administration, personal/beteendevetare.

Ett krav för denna tjänst är:
• Att man har arbetat med schemaläggning i Time Care Planering.
• Erfarenhet av att du arbetat med statistik och ekonomifrågor.
• God kunskap i ATL och Officepaketet.
• God förmåga att samarbeta och kommunicera.
• Förmåga att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och kan arbeta självständigt.
• Lätt för att anpassa dig till olika/ändrade förhållanden och kan hantera stressade situationer.
• En positiv attityd till arbetet och handla i enlighet med fattade beslut.
• Förmågan att formulera dig väl i tal och skrift.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete som samordnare. Likaså om du har arbetat i systemen Självservice HR/Lön (Personec), Agresso, Winst och TimeCare.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Provanställning på 6 månader kan komma tillämpas.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden, så skicka in din ansökan redan idag!.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stenungsunds kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1067897".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stenungsunds kommun (org.nr 212000-1298)

Kontakt
Enhetschef Tallåsen
Ann Brattberg
Ann.Brattberg@stenungsund.se
0303-732711

Jobbnummer
6106899

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stenungsunds kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stenungsunds kommun: