School Administrator
Internationella Engelska skolan i Sverige AB / Administratörsjobb / Växjö
2022-05-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "School Administrator" (publicerad 2022-06-06) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Internationella Engelska skolan i Sverige AB i Växjö,
Hässleholm,
Jönköping,
Halmstad,
Borås eller i
hela Sverige Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group ("friskola") with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is through both Swedish and English, with English the language of the corridors. IES is one of Sweden's largest school groups at "Grundskolan" with 43 schools and around 30,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993.
More about the company and its schools can be found at
www.engelska.se Internationella Engelska Skolan har gjort stor skillnad för våra elever i 29 år. Vi är övertygade om att det är tack vare vårt tydliga etos med engagerade och närvarande ledare som våra skolor har en miljö där alla arbetar mot gemensamma mål. Hos oss få du möjlighet att besöka världen fast på hemmaplan.
I augusti 2022 öppnar IES Växjö i helt nybyggda lokaler. Vi blir en skola för årskurserna F-9, med start för F-7 läsåret 2022/2023. Vi kommer under de kommande åren att bygga upp skolan. Vi är en tvåspråkig skola som följer den svenska läroplanen.
Vi söker nu en skoladministratör som skall ansvara för följande arbetsuppgifter.
Ekonomi
• Löpande bokföring
• Bistå rektorn i budgetarbetet inför kommande verksamhetsår
• Månadsvis kostnadsuppföljning och kommentarer på utfallet till huvudkontoret
• Månadsvis avstämningar av samtliga balanskonton
• Kontera och kontrollera inkommande leverantörsfakturor i Palette
• Fakturering i Hogia
• Avstämning av skolpeng månadsvis
• Kontakter med kommuner, genomgång av beslut mm
• Ansvara för skolans elektroniska handkassa
HR
• HR-administration såsom anställnings- och rekryteringsadministration och avvikelserapportering
Administration
• Arbeta med och vara ansvarig för administreringen av kön till skolan, intag av nya elever samt processen när elever påbörjar samt avslutar sina studier
• Planera olika event såsom avslutningar, elevens val, schemabrytande aktiviteter, etc.
• Vikariesamordnare. Ordna vikarie till lektioner då ordinarie personal är frånvarande pga sjukdom, etc.
• Administrationsuppgifter med Schoolsoft och Google
Reception
• Visst ansvar för receptionen. Svara i telefon, ta emot leveranser och besökare, inskrivning av besökare, ta hand om borttappade och konfiskerade saker
• Skapa en trygg och välkomnande miljö för våra elever och personal
• Kontakt med elever, lärare och övrig personal
Vem är du?
Vi söker dig med en relevant akademisk examen och ett antal års erfarenhet av arbete inom administration. Har du erfarenhet från skolvärlden så är det ett plus men inte en nödvändighet. Vidare är du strukturerad, flexibel och har en god organisatorisk förmåga. Då du kommer ha många processer igång samtidigt krävs att du är van att arbeta självständigt, prioritera inom dina olika arbetsuppgifter samt kommunicera med olika uppdragsgivare. Självklart så behärskar du engelska i både tal och skrift.
Skriv gärna ett personligt brev, bifoga CV och ansök idag.
Rekrytering sker löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.
Varaktighet, arbetstid
Full time Permanent with probation
Publiceringsdatum2022-05-16ErsättningFixed salary
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagInternationella Engelska Skolan i Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Internationella Engelska Skolan i Sverige AB (org.nr 556462-4368)
Ansökan E-post:
anders.hjelm.vaxjo@engelska.se Arbetsplats Internationella Engelska Skolan Växjö
Kontakt Anders Hjelm
anders.hjelm.vaxjo@engelska.se 08 544 735 30 Jobbnummer 6651755
Observera att sista ansökningsdag har passerat.