Samordnare till omsorgsförvaltningen
Sotenäs Kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Sotenäs
2025-10-02
Visa alla administratörsjobb i Sotenäs,
Lysekil,
Munkedal,
Tanum,
Uddevalla eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sotenäs Kommun, Omsorgsförvaltningen i Sotenäs I Sotenäs kommun strävar vi efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet. Här genomsyras vårt arbete av våra gemensamma ledord: Öppenhet, Delaktighet och Helhetssyn. Kommunen erbjuder alla tillsvidareanställda möjlighet till heltid.
Verksamhet Omsorgsförvaltningen omfattar förvaltningens samtliga enheter
Publiceringsdatum2025-10-02BeskrivningVi söker nu en engagerad samordnare som vill bidra till att utveckla omsorgsförvaltningen i Sotenäs kommun.
Rollen innebär ett övergripande ansvar för bemanningsplanering och optimering av resurser, med målet att skapa bästa möjliga stöd för individen.
I denna spännande roll kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att våra tjänster inom omsorgen fungerar optimalt. Huvudfokus ligger på bemanningsplanering och optimering för att säkerställa att vi nyttjar våra resurser på bästa sätt för individernas bästa.
Du kommer även att planera och följa upp vissa insatser inom förvaltningen, med fokus på att säkerställa kvalitet och effektivitet. Ditt arbete blir en viktig del i att skapa en helhetssyn där individens behov står i centrum. Tveka inte att söka och bli en del av vårt fantastiska team!
Ansvarsområden
Som samordnare får du ett varierat uppdrag med stort utrymme för eget initiativ. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
- Bemanningsplanering, schemaläggning och rekrytering för förvaltningens enheter.
- Planering och uppföljning av insatser som kontaktperson, avlösarservice och ledsagarservice enligt LSS och SoL.
- Utveckling av rutiner och processer som främjar en sammanhållen och individanpassad omsorg.
- Identifiera förbättringsområden och föreslå utvecklingsinsatser.
Observera att tjänstens innehåll kan förändras över tid i takt med att verksamheten utvecklas.
KvalifikationerVi söker dig som är lösningsfokuserad, kommunikativ och har god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och trivs med att ta ansvar. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:
- Relevant utbildning inom socialt arbete, hälsovård eller annan likvärdig utbildning.
- Erfarenhet från omsorg eller socialtjänst, gärna i en samordnande funktion.
- Kunskap om gällande lagstiftning inom området.
- God planeringsförmåga och vana att koordinera insatser.
- Digital kompetens, gärna erfarenhet av Heroma, Combine och Microsoft Office.
- Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Vi värdesätter mångfald och ser gärna sökande med olika perspektiv och erfarenheter.
Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och inkluderande miljö där ditt bidrag verkligen gör skillnad! Varmt välkommen med din ansökan!
Övrig informationUtdrag ur belastningsregistret kommer begäras in inför en eventuell anställning, beställ detta från Polismyndigheten i god tid. För yrkesroller inom omsorgen används Kontroll av egna uppgifter enligt blanketten "Belastningsregister för enskild person (442.3)".
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Kuvertet ska vara oöppnat vid överlämning.
Du får arbeta i en inkluderande miljö där ditt engagemang gör verklig skillnad. Har du frågor om tjänsten eller särskilda skäl som hindrar registrering i offentligt system, kontakta ansvarig kontaktperson.
Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Säkerhetsprövning
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning.
Krigsplacering
En anställning hos oss kan omfattas av krigsplacering vilket du få information om i de fall det blir aktuellt.
Sotenäs - havets kommun
Sotenäs ligger längst ut mot Västerhavet mitt i Bohuslän mellan storstäderna Göteborg och Oslo. I kommunen bor ca 9 000 människor i kustsamhällen som Smögen, Kungshamn, Hunnebostrand, Bovallstrand, Hovenäset och Malmön.
Fördelarna med att arbeta och leva i Sotenäs kommun är många: Sveriges vackraste natur, havsnära bostäder, bra skolor, möjlighet till en aktiv fritid och en trygg kommun.
Information till kandidatförmedlare, rekryteringskonsulter och annonssäljare
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Ersättning Månadslön, individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/91".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sotenäs kommun (org.nr 212000-1322)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Sotenäs kommun, Omsorgsförvaltningen
Kontakt Evelyn Bravo Vera
0523-664497 Jobbnummer 9537268