Samordnare till kontorsservice
Härryda kommun / Vaktmästarjobb / Härryda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vaktmästarjobb i Härryda,
Lerum,
Partille,
Bollebygd,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Härryda kommun i Härryda,
Kungsbacka,
Mark eller i
hela Sverige Välkommen till Härryda, en kommun som vågar!
Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun har de fyra senaste åren placerat sig i topp i Dagens Samhälles årliga ranking av Årets superkommun.
Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer!
Kontorsservice är kommunhusens centrala vaktmästarfunktion. De tre personerna på enheten arbetar nära varandra för att ge service till kommunhusens medarbetare i form av posthantering, kopiering, möbelflyttar och liknande.
Vad vi kan erbjuda dig som arbetsgivare:
Som anställd i Härryda kommun får du ett generöst friskvårdsbidrag på 3 000 kr per år för att främja din hälsa och motion. Du är även försäkrad via AFA-försäkring och har möjlighet till föräldrapenningstillägg. Du har 25 semesterdagar som ökar med åldern, och du får tillgång till våra trevliga kultur- och idrottsföreningar samt en konstförening. Du kan även köpa en miljöbil med förmånliga villkor och har möjlighet att löneväxla för extra pensionssparande. Dessutom kan du njuta av en härlig frukostbuffé mot ett litet löneavdrag.
Publiceringsdatum2024-10-22ArbetsuppgifterSom samordnare leder du det dagliga arbetet på kontorsservice. Ditt jobb är att planera och fördela arbetsuppgifter utifrån de prioriteringar du ser som viktigast. Du ansvarar även för att i samråd med enhetschefen ta in timvikarier vid frånvaro och semester.
Samordnaren ansvarar och samordnar de centrala inköpen av möbler till kommunhuset, vilket betyder en del kontakter med externa företag samt bedömningar av offerter. Din roll innebär även att vara kommunens representant i referensgrupper för inköpsavtal i Göteborgs stads Upphandlingsbolag.
Du kommer även att vara projektledare för interna förändringsprojekt, såsom digitalisering av posthantering och liknande.
Då det är en liten enhet kommer stora delar av ditt arbete att vara av operativ karaktär där du utför vaktmästararbete tillsammans med dina kollegor.
Exempel på vanligt förekommande vaktmästaruppgifter:
• Uppsättning av White board
• Hantering av passertagg- & nyckelbeställningar
• Byte av låscylinder
• Möblering av konferensrum
• Planering och genomförandet av möbelflyttar
• Byte av lampor och lysrör
• Tryck av affischer, flyers, foldrar, mm
• Systematiskt brandskyddsarbete
• Posthantering
KvalifikationerVi söker dig som har:
• eller har tidigare haft en arbetsledande roll (som t.ex teamledare, samordnare, arbetsledare, mm)
• minst 2 års arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
• god datorvana och goda kunskaper i Office-paketet (MS Word, MS Excel, mm)
• goda kunskaper i svenska, och uttrycker dig väl i både tal och skrift
• minst gymnasieexamen
• B-körkort
I rollen krävs att du kan hantera fysiskt krävande moment såsom t.ex bära och flytta möbler.
För att passa i rollen ser vi att du:
• förstår vikten av lagkänsla och samarbete i en liten arbetsgrupp
• kan arbeta självständigt och ta initiativ utan att invänta arbetsledning
• är strukturerad och har sinne för ordning och reda
• är skicklig på att ge god service och alltid sätter kunderna i fokus
• är medveten om hur du kommunicerar och anpassar dig efter situationen
• har lätt för att samarbeta med andra och är lyhörd
• har en positiv inställning till arbetet
• kan strukturera och prioritera arbetsuppgifter för att vara effektiv
• är flexibel och kan anpassa dig till ändrade förutsättningar
• är bekväm med att ha flera bollar i luften samtidigt
• tycker om att arbeta på en arbetsplats med löpande förbättrings- och förändringsarbete
• förblir motiverad även när du stöter på hinder
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
I den här rekryteringen tar vi inte emot personliga brev. Du kommer istället få svara på ett antal frågor i samband med din ansökan. Svaren på frågorna används som del i urvalet tillsammans med ditt CV. Ditt CV och svaren på frågorna ska vara formulerade på svenska.
För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas.
ÖVRIGT
Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Om du som sökande har skyddade personuppgifter så skickar du din ansökan i pappersform till:
Härryda kommun
Personalfunktionen, Sofia Götberg
435 80 Mölnlycke
Din ansökan kommer du att hanteras enligt kommunens rutin för hantering av skyddade personuppgifter vid rekrytering och anställning. Ange annonsens referensnummer i din ansökan så vi vet vilken tjänst du söker.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? Kontakta Visma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1320553".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Härryda kommun (org.nr 212000-1264)
Kontakt Enhetschef
Alexander Mayr
alexander.mayr@harryda.se 031-724 61 84 Jobbnummer 8969997
Observera att sista ansökningsdag har passerat.