Samordnare till beställarenhet äldreomsorg

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Vi står inför en spännande förändring. För att möta dagens och framtidens behov går Rinkeby-Kista och Spånga-Tensta stadsdelsförvaltning samman och bildar Järva stadsdelsförvaltning 1 juli 2023. Vill du vara med på vår resa?

Arbetsplatsbeskrivning
Beställarenheten för äldre ansvarar för myndighetsutövning främst enligt socialtjänstlagen och arbetar mot målgruppen för personer över 65 år.

På enheten finner du en grupp engagerade biståndshandläggare och två samordnare som tillsammans med enhetschef och två biträdande chefer jobbar för att utveckla vårt arbete inom biståndshandläggning.

Publiceringsdatum
2023-05-02

Dina arbetsuppgifter
Som samordnare på beställarenheten för äldre är ditt huvuduppdrag att vara en stöttepelare och ett kunskapsstöd för biståndshandläggarna. Sammanläggningen till Järva stadsdelsförvaltning innebär att rollen som samordnare kommer påverkas när två organisationer ska bli en och du får vara med och utveckla uppdraget!

Samordnarna hos oss har en viktig roll som handledare åt våra biståndshandläggare. Det kommer vara viktigt för dig att du kan leda utan att vara chef. Du kommer att vägleda och stötta i komplicerade ärendesituationer. Du kommer vid behov handlägga ärenden, följa med på hembesök och vara medhandläggare i komplexa fall. Tjänsten präglas i hög grad av flexibilitet då enhetens behov kan variera över tid och påverkas i hög utsträckning av de dagsaktuella behoven på enheten. Som samordnare behöver du också vara väl insatt i alla delar av det arbete som utförs på enheten och på så sätt bidra till samverkan och utveckling internt.

Du kommer att arbeta med metodutveckling såväl som att kvalitetssäkra biståndshandläggarnas dagliga arbete. I arbetet med metodutveckling kommer du att fokusera på handläggningsprocesser. Ditt arbete inkluderar även vissa administrativa uppgifter som hjälper dig att fullfölja ditt uppdrag att ha ett helhetsperspektiv på verksamheten. Du kommer att driva egna uppdrag som kan variera från att leda en arbetsgrupp för att utveckla nya arbetssätt till att leda kollegor kring mer omfattande uppgifter på enheten. Du kommer ha huvudansvaret för flera delar av introduktionen av nya medarbetare. Du kommer även att koordinera och organisera praktikhandledning för VFU-studenter från socionomprogrammet i samarbete med kollegor. För att du ska lyckas i din tjänst kommer du ha ett nära samarbete med chefer som stöttar dig i ditt arbete.

Kvalifikationer
Krav för tjänsten:

- Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig
- Flerårig erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorgen
- Mycket goda kunskaper i rådande lagstiftning och rättspraxis
- Goda språkliga och skriftliga kunskaper i svenska, eftersom kommunikation är centralt i arbetet

Andra högskoleutbildningar inom området äldre, som exempelvis gerontologi, demens och äldreomsorgens värdegrund är meriterande. Erfarenhet av liknande uppdrag sedan tidigare är också meriterande likväl som kunskaper i stadens verksamhetssystem Paraplyet.

I arbetet tar du initiativ och strukturerar själv ditt angreppssätt och driver processer vidare. Du samarbetar bra med andra människor och kommunicerar på ett tydligt sätt, likväl som du anpassar ditt sätt att förmedla budskap efter mottagare. Du arbetar självständigt och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och uttrycker en positiv attityd till arbetet och verksamheten. Du förutsätts ha en ekonomisk medvetenhet. Vidare förutsätts att du är lugn, stabil och kontrollerad i stressiga situationer och kan behålla ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker. Det förväntas även att du är flexibel och kan anpassa ditt arbete utifrån rådande omständigheter då vissa arbetsuppgifter kan variera från månad till månad och utifrån behov.

Övrig information
Vid behov kan provanställning komma att tillämpas.

Intervjuer kan komma att genomföras under annonseringsperioden.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/2684".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Spånga-Tensta SDF, ÄOF, Beställarenheten äldre

Kontakt
Josefine Rogel Randin
08-50803191

Jobbnummer
7718318

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: