Samordnare till äldreomsorgen

Aneby kommun, Sociala avdelningen / Administratörsjobb / Aneby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Aneby, Jönköping, Nässjö, Habo, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aneby kommun, Sociala avdelningen i Aneby

Aneby kommun är beläget på Småländska Höglandet med knappt 7 000 invånare. Kommunens övergripande vision är "Ett gott liv i en hållbar kommun" och är en arbetsplats där sammanhållning och samarbete är viktigt, och vi tar avstamp i en värdegrund som bygger på öppenhet, utveckling och ansvar.

Det lediga uppdraget som samordnare finns inom sociala avdelningens äldreomsorg. Vi erbjuder ett arbete i en liten organisation, där du får möjlighet att utvecklas och utmanas i din roll som samordnare. Här får du bidra med din kompetens och arbeta tillsammans med andra i olika funktioner för att utveckla kommunen ännu mer.

Läs mer om hur det är att arbeta i Aneby kommun: aneby.se/jobbahososs


Publiceringsdatum
2021-11-11

Arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad samordnare som är intresserad och har tidigare erfarenhet av schemaläggning och bemanningsplanering. I uppdraget ingår att tillsammans med våra enhetschefer skapa välfungerade scheman som utgår från verksamhetens behov och främjar en god arbetsmiljö för våra medarbetare. Samordnaren ansvarar tillsammans med enhetschefer för bemanningen på kort - och lång sikt.

Samordnaren ska även vara ett stöd i det fortlöpande arbetet samt introducera nya medarbetare. Andra arbetsuppgifter som ingår i uppdraget är att vara behjälplig vid rekrytering av nya medarbetare, ansvara för behörighet och nycklar samt beställa kontorsmaterial.

Under 2022 kommer vi att byta systemet för schema och gå över till Medvind. I det arbetet har alla samordnare en viktig roll för att säkerställa en god och säker hantering av schema och lön.


Kvalifikationer
För att trivas hos oss ser vi att du är en person som tycker om att ta ansvar, är lösningsfokuserad och drivs av att vara flexibel. Du har ett helhetsperspektiv när det gäller verksamhetens behov. Du ska ha mycket god kunskap av schemaläggning och logistiken kring detta. Detta innefattar att du har en mycket god datorvana och har en positiv inställning till att arbeta med digitala verktyg. Vidare har du kunskap kring kollektivavtal och lag kring arbetstid, samt god kunskap kring hur förhållandet är kring schema och lön.

Du har förmåga att se helheter i arbetsflödet, kan prioritera och hantera många frågor samtidigt. Du behöver kunna uttrycka dig väl i det svenska språket, både i tal och i skrift.

Har du tidigare erfarenhet av Visma Personec och/eller Medvind är det meriterande.

ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Aneby kommun, Sociala avdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1068597".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Aneby kommun (org.nr 212000-0498)

Arbetsplats
Aneby kommun, Sociala avdelningen

Kontakt
Enhetschef
Emmie Bjerkander
emmie.bjerkander@aneby.se
0380-46538

Jobbnummer
6113431

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aneby kommun, Sociala avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aneby kommun, Sociala avdelningen: