Samordnare till äldreomsorgen
Aneby kommun, Sociala avdelningen / Administratörsjobb / Aneby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Aneby,
Jönköping,
Nässjö,
Habo,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aneby kommun, Sociala avdelningen i Aneby Aneby kommun är beläget på Småländska Höglandet med knappt 7 000 invånare. Kommunens övergripande vision är "Ett gott liv i en hållbar kommun" och är en arbetsplats där sammanhållning och samarbete är viktigt, och vi tar avstamp i en värdegrund som bygger på öppenhet, utveckling och ansvar.
Det lediga uppdraget som samordnare finns inom sociala avdelningens äldreomsorg. Vi erbjuder ett arbete i en liten organisation, där du får möjlighet att utvecklas och utmanas i din roll som samordnare. Här får du bidra med din kompetens och arbeta tillsammans med andra i olika funktioner för att utveckla kommunen ännu mer.
Läs mer om hur det är att arbeta i Aneby kommun: aneby.se/jobbahososs
Publiceringsdatum2021-11-11ArbetsuppgifterVi söker en engagerad samordnare som är intresserad och har tidigare erfarenhet av schemaläggning och bemanningsplanering. I uppdraget ingår att tillsammans med våra enhetschefer skapa välfungerade scheman som utgår från verksamhetens behov och främjar en god arbetsmiljö för våra medarbetare. Samordnaren ansvarar tillsammans med enhetschefer för bemanningen på kort - och lång sikt.
Samordnaren ska även vara ett stöd i det fortlöpande arbetet samt introducera nya medarbetare. Andra arbetsuppgifter som ingår i uppdraget är att vara behjälplig vid rekrytering av nya medarbetare, ansvara för behörighet och nycklar samt beställa kontorsmaterial.
Under 2022 kommer vi att byta systemet för schema och gå över till Medvind. I det arbetet har alla samordnare en viktig roll för att säkerställa en god och säker hantering av schema och lön.
KvalifikationerFör att trivas hos oss ser vi att du är en person som tycker om att ta ansvar, är lösningsfokuserad och drivs av att vara flexibel. Du har ett helhetsperspektiv när det gäller verksamhetens behov. Du ska ha mycket god kunskap av schemaläggning och logistiken kring detta. Detta innefattar att du har en mycket god datorvana och har en positiv inställning till att arbeta med digitala verktyg. Vidare har du kunskap kring kollektivavtal och lag kring arbetstid, samt god kunskap kring hur förhållandet är kring schema och lön.
Du har förmåga att se helheter i arbetsflödet, kan prioritera och hantera många frågor samtidigt. Du behöver kunna uttrycka dig väl i det svenska språket, både i tal och i skrift.
Har du tidigare erfarenhet av Visma Personec och/eller Medvind är det meriterande.
ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAneby kommun, Sociala avdelningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1068597".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Aneby kommun (org.nr 212000-0498)
Arbetsplats Aneby kommun, Sociala avdelningen
Kontakt Enhetschef
Emmie Bjerkander
emmie.bjerkander@aneby.se 0380-46538 Jobbnummer 6113431
Observera att sista ansökningsdag har passerat.