Samordnare/Schemaläggare inom boendestöd

Bra Liv Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
2016-09-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare/Schemaläggare inom boendestöd" (publicerad 2016-11-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bra Liv Sverige AB i Stockholm, Solna, Tyresö, Nyköping, Linköping eller i hela Sverige

Samordnare/Schemaläggare inom boendestöd

Publiceringsdatum
2016-09-29

Om företaget
Vi på Bra Liv Sverige ger omvårdnad och stöd till personer som på grund av ålder, sjukdom eller funktionshinder har svårt att klara av sin vardag. Vår målsättning är att våra kunder, utefter egna värderingar och förutsättningar, får en bra livskvalitet. Vi anser att alla har rätt till ett bra liv. Vi riktar oss till personer med fysiska och/eller psykiska funktionshinder och arbetar inom tre områden: boendestöd, hemtjänst och personlig assistans.
En viktig uppgift för oss på Bra Liv är att bedriva en verksamhet med garanterat kompetent, lyhörd och ödmjuk personal. Verksamheten är grundad på respekt för kundens självbestämmanderätt och integritet. Vi finns alltid tillgängliga för våra kunder.

Arbetsuppgifter som samordnare:

• Bevakning av inkommande uppdrag i sociala system
• Emottagande och avslut av uppdrag, administrativt i sociala system
• Uppstart och utformning av nyinkomna uppdrag vid hembesök
• Bemanning och löpande schemaläggning/ vakansarbete kring uppdrag
• Social dokumentation kring uppdrag
• Uppföljning och utvärdering av resultat kring uppdrag
• Kommunikation med personal, omsorgstagare och övriga aktörer i nätverket kring uppdragen

Kvalifikationer och personliga egenskaper:

• Du har erfarenhet av schemaläggning/bemanning och samordning inom vård/omsorg
• Du har erfarenhet av att leda, delegera och instruera personal
• Du har vana vid att administrera och dokumentera inom vård och omsorg
• Du är tydlig i ditt sätt att kommunicera
• Du är systematisk och noggrann
• Du lägger vikt vid att följa och upprätthålla befintliga rutiner
• Du är lugn i din person
• Du har erfarenhet och kunskap om psykiatriska diagnoser

Vi ser det som en fördel att du har erfarenhet av att arbeta i sociala system så som ParaSoL eller likande. Du bör ha goda kunskaper i Microsoft Office (Word, Excel, Power Point och Outlook).

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid/Deltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: arbeta@bralivsverige.se

Företag
Bra Liv Sverige AB

Adress
Bra Liv Sverige AB
Krukmakargatan 22
11851 Stockholm

Kontorsadress
Varvsgatan 10B
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-600 04 44
E-postadress: arbeta@bralivsverige.se

Jobbnummer
3077766

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bra Liv Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bra Liv Sverige AB: