Samordnare Personlig assistans, heltid

Personstöd Mälardalen AB / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Personstöd Mälardalen AB i Västerås, Hallstahammar, Enköping, Sala, Stockholm eller i hela Sverige

Din roll som samordnare innebär främst två viktiga roller. Dels rollen som ansvarig utförare av personlig assistans för kunden, dels rollen som arbetsgivare för kundens personliga assistenter. Denna dubbelsidiga roll är svår men också spännande och utvecklande.

Som samordnare ansvarar du för ett antal assistanser bestående av kund, assistenter och en arbetsledare. Det kräver en ledare med bredd som förstår vikten av ett ledarskap som bygger på relationer, kommunikation och förtroende. Du är driven, tycker om att ge service, gillar att jobba med människor, att leda och coacha andra. Du gillar när det händer saker och din prioriteringsförmåga utnyttjas.

Du skall också hantera:
• administrativa arbetsuppgifter, dokumentation m.m. Vi använder idag AiAi som administrativt system.
• rekrytering
• lönesättning, lönekörning
• schemaläggning
• myndighetskontakter
• vissa juridiska frågor

Vill du också vara en del av ett växande företag som ser ljust på framtiden med många möjligheter?
Vi behöver dig, som verkligen vill arbeta med människor i deras föränderliga vardag, efter deras behov och förutsättningar. Har relevant erfarenhet, utbildning och självklart är lyhörd och ger ett bra bemötande mot både kunder och medarbetare.

Passar det in på dig?
Då kommer du trivas hos oss!

• Du har en beteendevetenskaplig utbildning på högskole- eller eftergymnasialnivå.
• Du har gedigen erfarenhet av arbeten kopplade till funktionshinder, assistans eller dyl.
• Du är stresstålig och har mycket god förmåga att prioritera i ditt arbete.
• Du har mycket god socialförmåga och lätt att skapa nya kontakter och bygga relationer.
• Du brinner för människors likavärde och allas rätt till ett självständigt och värdigt liv.

Personstöd är ett lokalt familjeägt företag med ca 300 medarbetare, som tillhandahåller vård, omsorg, personlig assistans och servicetjänster till både privatpersoner och företag, inom både offentlig och privat verksamhet. Vår gemensamma värdegrund vilar på ledorden Kvalitet, Trygghet, Omtanke.

Varaktighet, arbetstid
• En trygg heltids- tillsvidareanställning (vi tillämpar 6 månaders provanställning). * Möjlighet till flex under arbetstid. * Friskvårdsbidrag * En stimulerande och lärande arbetsplats som präglas av mångfald.

Publiceringsdatum
2017-04-07

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning baserat på utbildning och tidigare erfarenhet.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-07
Ange följande referens när du ansöker: Samordnare Personlig assistans
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mats Wahlstedt info@personstod.se 0214757226

Företag
Personstöd Mälardalen AB

Adress
Personstöd Mälardalen AB
Hörntorpsvägen 2
72471 Västerås

Kontorsadress
Hörntorpsvägen 2 Ingång 73

Jobbnummer
3427193

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Personstöd Mälardalen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Personstöd Mälardalen AB: