Samordnare med bokföringskunskaper - Stockholm
Svenska Taekwondo Unionen / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska Taekwondo Unionen i Stockholm Brinner du för administration, att koordinera aktiviteter och kommunicera med personer och föreningar? Som samordnare på Svenska Taekwondounionen kommer det bli din vardag!
Löpande rekrytering, dock måste ansökan vara oss tillhanda senast 20 december.
Om Svenska Taekwondounionen
Svenska Taekwondounionen är ett ideellt grenförbund till Svenska Taekwondoförbundet och har för närvarande ca 15 000 medlemmar och 120 medlemsföreningar. Unionen bildades som grenförbund för ca två år sedan och har sedan dess ständigt utvecklats. Under vår regi anordnas tävlingar, läger, utbildningar m.m. för våra medlemmar och vi erbjuder även medlemsservice och vägledning för våra föreningar. Vår målsättning är att främja och utveckla Taekwondo i Sverige samt öka medlemsantalet.
Arbetsuppgifter:
Ekonomi: Löpande bokföring, konteringar, kontoavstämningar, lönehantering, sammanställa ekonomiska rapporter och biträda styrelsen i budget- och bokslutsarbetet.
Medlemshantering och medlemsservice: Registrera medlemskap, svara på frågor kring medlemskap, hantera in- och utträdande, årsfaktureringar och medlemsfaktureringar, kommunikation till medlemmarna, hantering av olika licenser etc.
Allmänna administrativa uppgifter: Vara behjälplig med administrativa tjänster till kommittéer, styrelse, entreprenörer och övriga, uppdatera hemsida och andra kommunikationskanaler, svara på mejl och telefonsamtal samt förbereda inför årsmöten.
Arbetet som samordnare ger dig tillfälle att lära dig mer om Taekwondo som även är en olympisk sport. Du kommer lära dig en del om Taekwondons grund, både filosofiskt och teknikmässigt. Deltagande i möten, läger och konferenser ger dig möjligheter att knyta kontakter och bygga vidare på dina befintliga kunskaper. Arbetet innebär därtill många skilda arbetsuppgifter vilket bidrar till ett mycket varierande, givande och roligt arbete.
Kvalifikationer
Vi söker dig som främst har erfarenhet av liknande administrativa uppgifter och kunskap inom ekonomiområdet (dokumenterade kunskaper inom bokföring är ett krav). Vidare ska du vara målmedveten, serviceinriktad, en god kommunikatör (mycket god tal- och skrivförmåga i svenska och engelska krävs) samt välorganiserad. Du ska ha kännedom om idrottens organisation och förstå dess utmaningar. Att du varit förtroendevald i en förening eller liknande är en stor fördel men under anställningstiden får du inte ha någon klubbtillhörighet i Taekwondo. B-körkort krävs. Du trivs med ett varierat arbete och tar självständigt initiativ till nya aktiviteter inom ramen för din roll och slutför påbörjade uppgifter. Som person är du positiv och har en god samarbetsförmåga.
Ansökan
Tjänsten som erbjuds utgör 100 % (heltid), och är visstidsanställning på ett år med möjlighet till fast anställning. Arbetsplatsen är förlagd till kansliet i centrala Stockholm på Idrottens Hus. Tillträde från 8 januari 2018.
Skicka din ansökan med CV och personligt brev till
kansli@swetaekwondo.se.
Utdrag ur belastningsregistret (Övrigt arbete med barn/kontakt med barn) kommer att begäras in på samtliga kandidater som kallas till intervju (ska lämnas in oöppnat till kansliet):
https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/belastningsregistret-ovrigt-arbete-barn/ Vi tillämpar löpande rekrytering och anställer när vi hittat rätt person, så tveka inte att skicka in din ansökan direkt! Senast 20 december 2017 måste vi ha din ansökan.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning på ett år med möjlighet till fast anställning.
Publiceringsdatum2017-12-08Så ansöker duSista dag att ansöka är 0001-01-01
Kontaktkansli@svensktaekwondo.seFöretagSvenska Taekwondo Unionen
AdressSvenska Taekwondo Unionen
11060 STOCKHOLM
KontorsadressSkansbrogatan 7
Jobbnummer 3845877
Observera att sista ansökningsdag har passerat.