Samordnare med arbetsledaransvar till Akta Assistans

Jurek Rekrytering & Bemanning / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Om verksamheten

AKTA Assistans bedriver sedan 2008 hemtjänst, avlösar- och ledsagarservice samt personlig assistans. All vår verksamhet präglas av våra tre ledord: kunskap, kvalitet och trygghet. Genom innovation och nytänkande strävar vi efter att leverera vård- och servicetjänster av högsta kvalitet. Mer information finns på: http://www.akta-assistans.se/

Publiceringsdatum
2015-11-20

Dina arbetsuppgifter
I rollen som samordnare kommer din huvudsakliga uppgift vara att arbetsleda personalen som arbetar inom hemtjänst, avlösar- och ledsagarservice samt personlig assistans. Tjänsten innefattar att ha det fullständiga bemanningsansvaret där du planerar, schemalägger, koordinerar och arbetsleder. Du ser till att det dagliga arbetet flyter på i dialog med personalen och har även kontakt med brukare och anhöriga. I rollen som samordnare får du också möjlighet att utveckla processer och rutiner.

Du kommer i första hand att arbeta med det geografiska området Östermalm. I området Södermalm, som också ingår i Akta Assistans verksamhetsområde, kommer du ha en samordningsassistent till din hjälp. Ni ansvarar för att varje enskild individ får den service som behövs utifrån dennes unika förutsättningar. Rapportering sker till verksamhetschefen.

Vem är du?

För rollen som samordnare söker vi dig med följande kvalifikationer:

• Minst fem års erfarenhet av personalplanering och schemaläggning inom vård och omsorg.
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Talar och skriver svenska flytande
• Erfarenhet av schemaläggningssystemet Carefox är meriterande
• Vi ser gärna att du är socionom eller motsvarande i grunden samt har körkort

För rollen som samordnare hos Akta Assistans kommer vi förutom ovanstående också att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Som samordnare har du många olika kontaktytor som du hanterar på ett tillmötesgående sätt. Du är positiv och tycker om att hjälpa och samarbeta med andra. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och är stabil i pressade situationer. Att arbeta strukturerat är naturligt för dig, du tar stort ansvar för din uppgift samt planerar på ett effektivt sätt. Du är social och har samtidigt en hög integritet.

Du erbjuds

Du erbjuds en ansvarsfull och social roll i en föränderlig miljö där du får möjlighet att påverka både din egen och företagets utveckling samt arbetssätt. Du kommer sitta på kontoret på Birger Jarlsgatan i Stockholm.

I denna rekrytering samarbetar Akta Assistans med Jurek Rekrytering & Bemanning. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Sjöström på 0709-72 14 70 eller malin.sjostrom@jurek.se . Urval sker löpande varför vi snarast ser fram emot din ansökan. Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Start:

Omgående eller enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag

Snarast möjligt, vi går igenom urvalet löpande

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-18
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3127
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Sjöström 0709-72 14 70 malin.sjostrom@jurek.se

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2539819

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning: