Samordnare Fastighetsförvaltning
Landstinget i Kalmar län / Administratörsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget i Kalmar län i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Vi erbjuder dig ett utvecklande och varierande arbete där du tillsammans med engagerade kollegor kommer att göra skillnad!
Inom Landstingsservice har Landstinget i Kalmar län samlat alla servicetjänster för att underlätta arbetet för vården och landstingets övriga verksamheter. Våra medarbetare finns i hela Kalmar län och erbjuder en samlad bred kompetens. Vi har ett öppet och engagerat arbetsklimat, där arbetsglädjen står i fokus och där vi arbetar för att varje dag bli lite bättre. Vi arbetar i ett ledningssystem som är certifierat enligt ISO för kvalitet, miljö och arbetsmiljö.
Basenheten Fastighetsförvaltning finns på sjukhusen i Kalmar och Västervik och är en enhet för förvaltning av landstingets ca 200 byggnader. Enhetens huvuduppgifter är att vara en strategisk fastighetsägare och en effektiv och professionell lokalförsörjare. Just nu står vi inför ett utvecklingsarbete med syfte att effektivisera och utveckla digital dokumenthantering, detta är ett samverkansprojekt som även innefattar basenheten Fastighetsdrift. Hos oss får du ett utvecklande uppdrag inom en offentlig förvaltning med ett teknikintensivt fastighetsbestånd!
Publiceringsdatum2014-03-04Dina arbetsuppgifterVi söker nu en ny medarbetare som ur ett användarperspektiv ska arbeta med anpassning av dokumentsystem för gemensam lagring och åtkomst av handlingar och dokument. Du kommer ha en ansvarsfull och inflytelserik roll där du i nära samarbete med kollegor och användare ska skapa en proaktiv dokumenthanteringsprocess. Initialt kommer du behöva inventera nuläge och genomföra behovsanalys. Exempel på frågeställningar som du kommer att arbeta med är:
• Hur hittas sparade filer?
• Var finns informationen?
• I vilka dokument finns den?
• Är dokumenten bra strukturerade?
• Hur nås informationen från dokumenten?
• Hur hålls informationen uppdaterad?
I arbetsuppgifterna ingår även att ge råd och stöd till organisationen genom att stötta våra verksamheter i hanteringen av dokumentation, samt fungera som samordnare gällande övergripande processmetoder för dokument.
I ditt uppdrag ingår också att arbeta med kontinuerliga förbättringar av våra arbetssätt och metoder. Du kommer att utgöra länken mellan Fastighetsdrift och Fastighetsförvaltning och du ska se till att båda enheternas behov blir tillgosedda i ett gemensamt informationsflöde.
KvalifikationerVi söker dig som har ett uttalat intresse för ordning och reda, samt är initiativrik, mål- och kvalitetsinriktad. Du är van vid att arbeta självständigt och har ett professionellt bemötande både mot arbetskamrater och externa parter.
För att lyckas tror vi att du är en ansvarstagande, noggrann och flexibel person med god samarbets- och problemlösningsförmåga. Du tar ett helhetsansvar och trivs att arbeta mot uppsatta mål i ett ibland högt tempo med flera parallella uppgifter och projekt.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper!
Du som söker har högskoleutbildning, eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig, med relevant inriktning, samt några års erfarenhet av dokumentflöden. Du har utbildning och/eller erfarenhet inom bygg/fastighet.
Befattningen kräver att du har lätt för att utrycka dig i tal och skrift, förståelse och gärna erfarenhet inom teknisk dokumentation samt goda kunskaper i Officepaketet. Erfarenhet inom CAD-BIM-området är meriterande.
Resor inom länet ingår i tjänsten och B-körkort är därför ett krav.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeEfter överenskommelse
ErsättningFast lön
Vi tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-03-25
Känns detta som ett roligt och utmanande uppdrag för dig? Ansök då via vår hemsida
Klicka på denna länk för att göra din ansökan , där du bifogar personligt brev och CV. Vi arbetar med löpande urval, välkommen med din ansökan redan idag!
Ansökningar tas endast emot via Landstinget i Kalmar läns e-rekryteringssystem.
KontaktBasenhetschef Iréne Brodell 0480- 841 93
1:a linjens chef Stefan Westblom 0480-44 80 07
Facklig kontaktVision Thomas Lorentzon 0480- 842 93
FöretagLandstinget i Kalmar län
AdressLandstinget i Kalmar län
Box 601
39126 KALMAR
KontorsadressStrömgatan 13
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0480-84000
Faxnummer: 0480-84197
Jobbnummer 1797979
Observera att sista ansökningsdag har passerat.