Samordnare/Arbetsledare
Freja Assistanstjänst AB / Sjukvårdschefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Freja Assistanstjänst AB i Stockholm Freja Assistanstjänst är ett etablerat företag inom omsorgen. Företaget har funnits sedan 2008 och har vunnit olika priser för en kvalitativ arbetsinsats.
Inom företaget finns olika hjälpinsatser bland annat Personlig assistans, hemtjänst, boendestöd samt ledsagar/avlösarservice. I dagsläget hjälper företaget över 120 personer med olika hjälpinsatser.
Som vårdföretag fyller man en viktig funktion för grupper i behov av olika former av stöd i vardagen.
Freja assistanstjänst erbjuder ett varmt och omtänksamt arbetsklimat där man värnar om både anställda och kunder.
Du kommer att arbeta med engagerade kollegor och få möjlighet att verka i en platt organisation.
Arbetstiden är måndag-fredag 8.00-16.30 och företaget har kollektivavtal.
Publiceringsdatum2016-04-28Dina arbetsuppgifter• Kontaktperson och språkrör för våra kunder gentemot både kommun och Försäkringskassa.
• Personalansvar och personalplanering, schemaläggning avser personliga assistenter samt hemtjänst.
• Ge medarbetarna stöd och service i frågor gällande arbetsmetoder, återkoppling, tolkning av beslut samt genomförandeplaner för kunder
• Representera Freja assistanstjänst i kontakt med myndigheter, anhöriga och kunder även delta i olika kundevent.
• Du har arbetsvana av dokumentation och administrativ arbete
• Vi lägger stor vikt vid att det stöd och den service vi ger våra kunder ges på ett sådant sätt att den stärker den enskildes tilltro till sin egen förmåga och anpassas utifrån den enskildes aktuella behov.
• Rekrytering, schemaläggning, kontroll av löneunderlag
• Du som arbetsledare agerar förebild
• I samråd med verksamhetschefen ingår ledning, administration, planering, samordning och uppföljning av enheterna.
• Du kommer att ha ansvar för kvalitetssäkring inom enheten
• Du är ansvarig för upprättande och revidering av individuella genomförandeplaner och övriga dokumentation.
Vi söker dig som
• Har goda kunskaper och erfarenheter av administrativt arbete.
• Har erfarenhet av att arbeta med sociala systemet ParaGå och Paraply.
• Har erfaren inom omsorgen och arbetsledning
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Är mycket noggrann och effektiv
• Är prestigelös och lösningsinriktad
• Är ödmjuk och lyhörd för andra människor
• Är flexibel både i de egna arbetsuppgifterna och för att även kunna stötta upp t.ex. vid underbemanning
• Du är stabil, strukturerad och tydlig arbetsledare
• Du har stor datavana/erfarenhet. Utbildning inom området är en merit men inget krav
• Du är stresstålig och kan hålla flera saker samtidigt
• Du har rekryteringsvana och är noggrann med introduktioner
• Körkort krävs
Vi arbetar fortlöpande med rekryteringen vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas och annonsen tas bort innan sista publiceringsdag, så skicka din ansökan så fort som möjligt.
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
provanställning under 6 månader ingår.
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-20
Ansökan kan skickas till e-postadress:
leyla.anabestani@frejaab.seFöretagFREJA ASSISTANSTJÄNST AB
AdressFREJA ASSISTANSTJÄNST AB
Viveka Trolles Gränd 8, 4 tr
16554 HÄSSELBY
KontorsadressViveka Trolles Gränd 8, 4 tr
HÄSSELBY
Jobbnummer 2812215
Observera att sista ansökningsdag har passerat.