Samordnande registrator/arkivarie

Kristanstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristanstads kommun i Kristianstad

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.



Utveckling & Service arbetar med stöd, service, styrning och samordning till förvaltningens verksamheter.

Vi har uppdrag att skapa strukturer i gemensamma styrprocesser inom personal, ekonomi, IT, upphandling och kvalitet. Utveckling & Service påverkas i hög grad av den utveckling och de omvärldsfaktorer som berör de operativa verksamheterna i förvaltningen.

Enheten Ekonomi & administration ansvarar bland annat för förvaltningens diarie och arkiv och denna funktion har idag 3 medarbetare, varav en tjänst har uppdraget att samordna funktionen och driva utvecklingsfrågor inom området.

Arbetsuppgifter Du har samordningsansvar för arbetsgruppen liksom samarbete med kollegor inom angränsande ansvarsområden. I rollen ingår ansvar för att driva ett utvecklingsprojekt för att förbättra och säkerställa dokument- och ärendehanteringen. Att sprida kunskap på förvaltningen om hur dokument- och ärendehanteringen ska ske på ett korrekt sätt ingår också. När förändringen är genomförd är du tillsammans med arbetsgruppen processägare för det fortsatta arbetet.

I dina arbetsuppgifter ingår även registrering av handlingar, arkivfrågor, gallring, d.v.s. dokument och ärendehantering samt övriga inom arbetsområdet förekommande arbetsuppgifter.

Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad arkivarie och/eller registrator eller har annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer relevant utifrån arbetsuppgifterna. Det är meriterande om du har läst kurser i juridik. Vidare har du relevant yrkeserfarenhet från efterfrågade arbetsuppgifter och tidigare genomfört eller deltagit i utveckling av registratorarbete. Du har kunskap om de lagar som styr offentlig kommunal verksamhet och registratur/arkiv i synnerhet. Vi ser gärna att du deltagit i eller drivit projekt och har erfarenhet av något/några av följande områden socialtjänst, skola eller arbetsmarknad.

Då kommunikation och dokumentation ingår i dina arbetsuppgifter är det av vikt att du kan uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du behärskar Office-paketet och det är en fördel om du har erfarenhet av ärendehanteringssystemet Evolution. Som person är du självgående, noggrann och har förmåga att strukturera ditt arbete. För att lyckas i din roll behöver du dessutom vara serviceinriktad, ha god kommunikations- och samarbetsförmåga samt hög social kompetens.



Anställningsvillkor
Vi erbjuder tillsvidareanställning på heltid med placering på Östra kommunhuset. Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag 2017-04-18

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Krüger enhetschef på tfn 044-13 60 65 eller Kajsa Jordevik tf verksamhetschef på tfn 044-13 61 76.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2017-03-27

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-18
Ange följande referens när du ansöker: AOV-2017/255
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Krüger, enhetschef 0733-13 60 65
Kajsa Jordevik, tf verksamhetschef 044-13 61 76

Företag
Kristanstads kommun

Adress
Kristanstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
3399991

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristanstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristanstads kommun: