Samhällsvägledare till Servicecenter, Huddinge
Huddinge Kommun / Administratörsjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Huddinge Kommun i Huddinge,
Stockholm eller i
hela Sverige Huddinge har en ung befolkning och växer snabbt - med över 112 000 invånare är vi den största kommunen i länet efter Stockholms stad. Huddinge ligger bara 15 minuter från Stockholm C och kännetecknas av stark utveckling, unika naturmiljöer och ett mångsidigt näringsliv.
I Huddinge kommun arbetar 6 700 engagerade medarbetare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle. Med hjälp av nya arbetssätt och ny teknik vill vi möta alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge med ständigt förbättrad tillgänglighet och service.
Är du en stjärna på service? Vi söker Samhällsvägledare till Huddinge kommuns Servicecenter!
Välkommen med din ansökan till en dynamisk och prestigelös arbetsplats med fantastiska medarbetare. Vi på Huddinge kommuns servicecenter söker nu fyra vassa samhällsvägledare som brinner för att ge service i världsklass. Servicecenter finns i hjärtat av Huddinge kommun.
Vi erbjuder ett omväxlande arbete där du som samhällsvägledare är den första värdefulla kontakten våra invånare och besökare får, när de kontaktar Huddinge kommun.
Vårt uppdrag är att svara på, och lösa allmänna frågor. Detta inom kommunens alla verksamhetsområden.
Vårt mål är att leverera den bästa servicen gentemot våra invånare och besökare, i klass med landets främsta servicecenters.
På Servicecenter arbetar 19st duktiga samhällsvägledare som svarar på frågor gällande den kommunala verksamheten så som förskola och skola, social- och äldreomsorg, kultur och fritid, bygglov samt miljö- och samhällsbyggnadsfrågor.
Servicecenter finns på två platser i Huddinge kommun. Ena platsen är i kommunhuset, där samhällsvägledarna hjälper invånarna per telefon och mejl. Den andra platsen ligger nära Huddinges pendeltågsstation där vi har en besökslokal och tar emot besök. Alla som arbetar på servicecenter varvar mellan att bemanna telefon och besökslokalen.
Servicecenter har också ett antal rådgivande- och specialistfunktioner såsom konsumentvägledning och budget-och skuldrådgivning. Dessa funktioner finns även de i Servicecenters besökslokal.
•
Största delen av arbetet i Servicecenter sker via telefon. Det är därför viktigt att du trivs med att ha telefonen som ditt arbetsverktyg och tycker om att ge service via telefon. Du arbetar schemastyrt måndag - fredag under kommunens öppettider.
Som samhällsvägledare vägleder och guidar du invånarna, på ett pedagogiskt, trevligt och tydligt sätt, till att få svar på sina frågor. Frågeställningarna som samhällsvägledare hanterar är mycket varierande, det kan röra allt från ansökan av förskola, felanmälan, till att informera om förfarandet vid en bygglovsansökan. Detta per telefon, besök och i våra digitala kanaler.
I arbetet ingår även att föra en god och konstruktiv dialog mellan oss på servicecenter, och handläggare och tjänstemän på förvaltningarna för en fortsatt utveckling av den service vi ger till "Huddingefamiljen".
Vi söker dig som är trygg och stabil i dig själv och drivs av att ge god service och ett gott bemötande till våra invånare. Du gillar när det är högt tempo och där arbetsmetoderna ständigt utvecklas.
Du är driven och lösningsinriktad, och tar ansvar för dina arbetsuppgifter men ser även till att helheten fungerar. Du är flexibel och hjälper till där det behövs, med "Huddingefamiljen" i fokus.
• Du har högskoleutbildning inom samhällsvetenskapliga ämnen, annan relevant utbildning eller motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet.
• Du har arbetat minst två år under de senaste fem åren inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder genom personliga möten eller via telefon.
• Du har en god förmåga att uttrycka dig korrekt, enkelt och trevligt i tal och skrift, på såväl svenska som engelska.
• Du har goda IT-kunskaper och erfaren användare av officepaketet.
Vidare är det meriterande om du:
• Har tidigare erfarenhet inom servicecenter/kontaktcenter, rådgivning/vägledning eller andra liknande uppdrag inom offentlig verksamhet.
• Har erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem (ex. Artvise) eller telefonisystem
• Talar finska, då Huddinge ingår i det finska förvaltningsområdet.
• Talar annat språk än svenska och engelska.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet!
Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag.
http://www.huddinge.se/formaner Publiceringsdatum2022-06-15Övrig informationVi söker 3 personer tillsvidare på heltid och 1 person för ett vikariat studievikariat på ett år. Sista ansökningsdag är den 26 juni 2022. Tester kommer att ingå som en del i urvalet och vi kommer att genomföra arbetsprov på arbetsplatsen. Varmt välkommen med din ansökan där det tydligt framgår år och månad för varje anställning och en kort beskrivning av dina arbetsuppgifter. Inga betyg eller intyg behövs.
Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se
http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfackVaraktighet, arbetstid
Heltid, tillsvidare Tillträde enligt överenskommelse
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHuddinge kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KSF:2022:43".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Huddinge kommun (org.nr 212000-0068)
Kontakt sektionschef
Jessica Lindmark
08-535 38 903 Jobbnummer 6747557
Observera att sista ansökningsdag har passerat.