Samhällsvägledare, Kundcenter

Kungälvs kommun, Kundcenter / Organisationsutvecklarjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Kundcenter i Kungälv

Kungälvs kommun arbetar enligt principen en förvaltning. Vårt mål är att samordna övergripande processer och kommunplanering utifrån ett helhetstänkande. Nuvarande organisation lanserades år 2007 och i samband med det startades Medborgarservice ur konceptet "en väg in". År 2014 bytte Medborgarservice namn till Kundcenter.

Kundcenter utgör navet i vårt nya Stadshus som stod färdigt hösten 2014. Kundcenter består av två delar, externa Kundcenter och Internservice. Till externa Kundcenter vänder sig medborgare, företagare och andra besökare för att få information, rådgivning samt vissa tjänster utförda. Kundcenter kännetecknas av ett mycket gott bemötande och hög servicenivå till alla våra besökare. Målsättningen är att 2018 besvara 80 % av alla frågor som kommer in.

I nyrenoverade och moderna lokaler arbetar idag 10 samhällsvägledare och 10 servicevägledare på Kundcenter. Servicevägledarna på Internservice arbetar med intern service till kommunens dryga 3000 medarbetare. Samtliga samhällsvägledare är generalister inom statsvetenskapens olika inriktningar och har specialistkompetens inom service och bemötande.

Publiceringsdatum
2016-05-02

Arbetsuppgifter
Våra samhällsvägledare är kommunens ansikte utåt och bemannar receptionen i Stadshusets entré samt besvarar alla inkommande samtal på kommunens huvudnummer. Huvuduppgiften är att underlätta och förenkla vägen in i den kommunala organisation samt tillgängliggöra information om det kommunala serviceutbudet. Vi erbjuder god, snabb och professionell service. Den information och rådgivning som lämnas hos oss gäller för i stort sett alla kommunens verksamheter. Vi hjälper vidare våra sektorer med olika typer av handläggning och administrerar kommunens medborgarstämmor.

Vår ambition är att vara ett kundcenter i världsklass där vi fokuserar på service, bemötande, kvalité och arbetsglädje. Vill du vara en del av en samhällsengagerad enhet?

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom statsvetenskap, offentlig förvaltning, samhällsplanering, sociologi eller är utbildad socionom. Mycket god datorvana är ett krav då du kommer arbeta i en rad verksamhetssystem och diarium. Vidare är det viktigt att du har ett genuint intresse för samhällsfrågor och förstår den kommunala verksamhetens förutsättningar, villkor och regelverk.

Som samhällsvägledare hos oss vill vi att du är mycket serviceinriktad och flexibel. Du ska tycka om att möta människor i olika, ibland svåra, situationer samtidigt som du ger korrekt och tydlig information både i tal och skrift. Du ska tycka om att tala i telefon samt vara van vid att snabbt kunna ställa om till en ny kund med ett nytt ärende. Då tempot ofta är högt är det viktigt att du kan hantera stress, är strukturerad och kan hjälpa våra besökare på ett snabbt och effektivt sätt. Det är också viktigt att du delar vår inställning om att vi arbetar som ett lag, hjälper och ser varandra samt att varje dag är en bra dag! Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Välkommen till oss i Kungälv!

ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-15
Ange följande referens när du ansöker: A570012
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Björkman, Enhetschef 0303 - 23 90 62

Facklig kontakt
Sabina Johansson, Vision 0303 - 23 96 44
Maria Steen, Kommunal 0303-23 94 02

Företag
Kungälvs kommun, Kundcenter

Adress
Kungälvs kommun, Kundcenter
Box 666
44281 KUNGÄLV

Kontorsadress
Nämndhuset 44281 Kungälv

Jobbnummer
2818517

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungälvs kommun, Kundcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs kommun, Kundcenter: