Samhällsbyggnadsförvaltningens kansli söker administratör/nämnds
Ludvika kommun / Administratörsjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ludvika,
Smedjebacken,
Ljusnarsberg,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika,
Borlänge,
Leksand eller i
hela Sverige Samhällsbyggnadsförvaltningen består av fyra verksamheter som ansvarar för förvaltning och underhåll av gator och parker, lokala trafikföreskrifter, kommunens fastigheter, kultur, fritid, samhällsplanering, projektering, exploatering tillsammans med myndighetsfrågor rörande bygglov, miljö och hälsa samt bostadsanpassning.
Förvaltningskansliet är organiserat under förvaltningsledningen och har fem anställda.
Vi söker nu en erfaren administratör som tidigare har jobbat inom offentlig förvaltning eller har dokumenterad erfarenhet av likande arbete samt har goda kunskaper i lagar och förordningar som styr politiskt nämndarbetet och dokumenthantering.
Vi ser att du som person har lätt för att ta ansvar, är noggrann, serviceinriktad och lösningsfokuserad.
Du kommer att tillhöra sektionen förvaltningskansli, som består av 5 personer, leds av en kanslichef och organisatoriskt belägen direkt under förvaltningschefen. Förvaltningskansliet arbetar med registrering av allmänna handlingar, nämndadministration, ledningsstöd, ekonomi- och personalsystem samt webbredaktionella uppgifter. Vi arbetar med att utveckla, likrikta och stödja hela förvaltningens övergripande administrativa processer. Vi söker nu en administratör/nämndsekreterare som vill vara med i vårt team och utveckla förvaltningen och i synnerhet sektionen i en positiv och framåtriktad strategi.
Arbetsuppgifter/om jobbet
Är du nämndsekreterare, administratör eller registrator och är på jakt efter en ny utmaning? Då kan detta vara tjänsten för dig. Tillsammans med sektionen är du en i teamet som får det att hända. Våra administratörer vårdar även nämndens handlingar och ärenden samt hanterar utlämnade av allmänna handlingar vid förfrågningar i enlighet med offentlighetsprincipen. I administratörsrollen förväntas du driva och delta i utvecklingen av processer och rutiner för verksamhetens dokument- och ärendehantering samt att vara ett ledningsstöd till verksamheten rörande ärendehantering och diarieföring. Tillsammans leder administratörerna arbetet med att hålla nämndernas dokumenthanteringsplaner aktuella och tillser att ärenden, handlingar och information hanteras rätt från att de skapas till arkivering/gallring. Som administratör ingår att delta i kommungemensamma nätverksträffar och sprida informationen vidare till verksamheten. I tjänsten ingår även viss mängd inköp och hantering/kontering av fakturor.
Då verksamheten befinner sig i ett ständigt utvecklingsskede, finns ett fokus på utvecklingsarbete och översyn av arbetsprocesser. Att löpande utveckla både ditt och gruppens arbete och processer till det bättre är en naturlig del i arbetet. För att kunna vara en god kraft i vårt administrativa utvecklingsarbete ser vi gärna att du tidigare arbetat med att bygga strukturer och identifierat effektiviseringar i ärendeflödet. Du ingår i ett team tillsammans med övriga administratörer på verksamheten.
Publiceringsdatum2020-04-29KvalifikationerVi söker dig som
• har adekvat högskoleutbildning eller erfarenhet från likande arbete
• har mycket goda kunskaper i Officepaketet
• har en förmåga att uttrycka dig tydligt och lättillgängligt i tal och skrift
• har kunskap om kommunal förvaltning och dess lagstiftning
• har erfarenhet av digitala ärendehanteringssystem
• har erfarenhet av nämndadministrativa uppgifter
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper,
• som person söker vi dig som är organiserad, professionell och serviceinriktad.
• du bör gilla snabba tempoväxlingar i arbetet och stimuleras av den variation av arbetsuppgifter som arbetet i samhällsbyggnadsförvaltningen erbjuder.
ÖVRIGT
Samhällsbyggnadsförvaltningen har en viktig roll vid samhällsstörningar. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade, vilket innebär att säkerhetsprövning kan komma att genomföras innan anställning.
Kontaktuppgifter för detta jobbVerksamhetschef Göran Gullbro tfn 0240-86154
Fackliga organisationer nås via Växel 0240-86000
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 20 maj. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLudvika kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ludvika kommun (org.nr 212000-2270),
http://www.ludvika.se Jobbnummer 5207529
Observera att sista ansökningsdag har passerat.