Säljsupport till Egmont i Solna
KFX HR-partner Stockholm AB / Kontorsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KFX HR-partner Stockholm AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Lidingö,
Järfälla eller i
hela Sverige Om tjänsten
Till sitt Key Account Manager team söker Egmont nu en medarbetare som kan hjälpa till med de dagliga administrativa arbetsuppgifterna samt upprätthålla de befintliga kundrelationerna. Detta är rollen för dig som vill dra nytta av dina administrativa kunskaper samtidigt som du vill använda din sociala kompetens för att underhålla befintliga kundrelationer.
Om företaget
Egmont Tidskrifter är en av Nordens ledande mediekoncerner med starka varumärken och engagerade medarbetare. De skapar innehållsrika magasin, veckotidningar, sajter och event inom olika områden. Egmont står bland annat bakom Nordisk Film, TV 2 i Norge och Playstation. De ger även ut fler än 700 magasin och tidskrifter bland annat Hemmets Journal, KING och Kalle Anka. Egmont har idag ca 6 300 medarbetare och omsätter 14,1 miljarder SEK.
Arbetsuppgifter
Som säljsupport hos Egmont kommer dina främsta arbetsuppgifter vara att supporta Egmonts Key Account Managers med tillhörande kunder. Tyngden på tjänsten är administration och underhåll samt merförsäljning till befintliga kunder. För rätt person finns möjlighet att få bearbeta nya kunder.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Administration kring kunder och platsannonser i företaget affärssystem - P1
• Projektleda och koordinera annonsering mellan kund, trafik, och redaktion
• Kontakta befintlig kundportfölj och följ upp annonser som är på väg att löpa ut
• Skapa offerter och säljmaterial
• Bygga relation och underhålla befintlig kundportfölj (merförsäljning)
• Övrig kund- och säljadministration
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• Har tidigare erfarenhet av projektledning, försäljning eller kundansvar - gärna inom mediabranschen
• Har goda kunskaper i Microsoft Office samt erfarenhet av arbete i CRM-system
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Har mycket goda administrativa förmågor
Som person bör du vara social, noggrann och ansvarstagande. Du skall ha ett intresse av att skapa och upprätthålla goda kundrelationer. Du bör även gilla att vara spindeln i nätet, lösa problem samt kunna hantera flertalet projekt parallellt.
Övrigt
Uppdraget som säljsupport på Egmont är ca 1 år, för rätt person erbjuds en tillsvidareanställning som konsult hos oss. Arbetstiderna är kontorstider, deras kontor är beläget i Sona.
Är du Egmonts nya stjärna? Ansök redan idag! Vi går igenom urvalet löpande och start för uppdraget är i november. Vid eventuella frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Amanda Jurell på 08-663 99 00.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-09-22ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-23
Ange följande referens när du ansöker: 2881
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAmanda Jurell
FöretagKFX HR-partner Stockholm AB
AdressKFX HR-partner Stockholm AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm
KontorsadressSturegatan 38
Jobbnummer 3713177
Observera att sista ansökningsdag har passerat.