Säljsupport
Arboritec AB / Administratörsjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stenungsund,
Orust,
Lilla Edet,
Tjörn,
Kungälv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arboritec AB i Stenungsund Arboritec AB utvecklar, producerar och marknadsför produkter för
ytbehandling av trä- och parkettgolv. Våra produkter exporteras till ca 30 länder. Vi är idag 15 anställda.
För mer info besök gärna vår hemsida
www.arboritec.comVem är du?
Vi söker dig som har gymnasieutbildning, gärna med inriktning på ekonomi och som har tidigare receptionsvana samt gillar ett arbete med mycket fart! Du har en god känsla för ekonomi och en fallenhet för att se verksamheten ur ett helhetsperspektiv. Tjänsten är en central serviceroll och vi förutsätter därför att du är flexibel, välstrukturerad, serviceinriktad och nogrann. För att fungera väl i teamet krävs att du är ansvarstagande, prestigelös, självständig och har lätt att samarbeta och kommunicera.
Som person är du effektiv, social och hjälpsam. Vi ser gärna att du är van vid att hålla många bollar i luften och inte rädd för att ta dig an varierande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet från generellt administrativt arbete och faktureringsrutiner. Du har mycket bra datavana och goda kunskaper i Officepaketet samt behärskar svenska, engelska och tyska i tal och skrift.
I rollen som säljsupport kommer du att hjälpa säljarna i deras dagliga arbete, hjälpa till med administrativa uppgifter, ta emot och registrera inkommande order. Du ansvarar även för inköp och logistikplanering kopplat till kundorder.
Arbetsuppgifterna innebär bl.a.:
• allmän administration
• svara i telefon
• sköta allt ifrån enklare ekonomiuppgifter till kundkontakter.
• ansvara för posthantering i form av hämtning och lämning
• boka resor och hotell
• hålla ordning på den överordnades besökskalender
• uppdatera intranät och företagets CRM system
• avtala och organisera möten
• skriva minnesanteckningar och protokoll vid möten
• skriva brev och andra dokument självständigt eller efter anvisningar
• boka och upphandla frakter
• sköta orderhantering och fakturaframtagning
• kortare översättningar till svenska/engelska/tyska
• sammanställa PowerPoint-presentationer
• assistera vid uppdatering av företagets hemsida
• hålla kontakt med tryckeri, utskick mm
• beställa kontorsmaterial, frukost, fika mat osv.
• visst researcharbete och avrapportering förekommer
Arbetsuppgifterna växlar mycket och det finns bra utvecklingsmöjligheter för rätt person.
Som person är du som en spindel i nätet, du är nogrann och effektiv i ditt sätt att arbeta. Du trivs att arbeta i ett serviceinriktat företag med högt arbetstempo och sätter alltid kunden i fokus. Vidare är du en person som ser lösningar på problem och trivs med telefonen som arbetsverktyg. Du är driven och ambitiös samt tycker om att arbeta med många arbetsuppgifter samtidigt. Vi tror att du är en självgående person som har lite av en säljare inom dig. I denna tjänst väger personligheten högre än erfarenheten.
Bifoga ett personligt brev tillsammans med din ansökan där du motiverar ditt intresse för tjänsten samt mer ingående beskriver dina erfarenheter av liknande arbete.
Publiceringsdatum2010-10-19Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-11-01
Välkommen med Din ansökan till
Jorgen.kaldemark@arboritec.comAnsökan kan skickas till e-postadress:
Jorgen.kaldemark@arboritec.comFöretagArboritec AB
AdressArboritec AB
44465 JÖRLANDA
KontorsadressOlof Wijks väg 9
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0303-56330
Faxnummer: 0303-56332
Jobbnummer 757922
Observera att sista ansökningsdag har passerat.