Säljdriven Lead och CRM Specialist som vill generera nya affärer

Holmen Paper Braviken / Redovisningsekonomjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Holmen Paper Braviken i Norrköping

Holmen Paper, Norrköping

Vill du påverka utvecklingen mot en hållbar framtid och samtidigt generera nya affärsmöjligheter? Till Holmen Papers ena säljteam Paper Solutions och dess Lead Team, söker vi en Lead & CRM Specialist som stöder säljorganisationen med att generera leads (prospekt). I rollen kommer du även ansvara för att utveckla och påverka vår CRM-process för att bättre passa våra kunders köpresa och att effektivisera våra säljprocesser. Du får en viktig placering i vår organisation, stor insyn i Holmen Papers verksamhet samt förväntas ta en aktiv roll för att bidra till våra affärer, kundupplevelsen och ökad försäljning.

Om Holmen

Holmen är en svensk koncern inom skogsindustrin som tillverkar kartong, papper och trävaror. Genom vårt ägande av skog, vatten- och vindkraft har vi själva tillgång till råvaror som är miljömässigt hållbara, flexibla och fantastiskt användbara inom flera områden. Vi är stolta över att vara det enda skogsföretaget som placerar sig (på plats 21!) på den prestigefulla Global 100, ett index över de hundra mest hållbara företagen i världen.
Din framtida utmaning
Varierande dagar - Lead generation, CRM-stöd, analysarbete och projekt

Vi erbjuder dig som Lead & CRM Specialist möjligheten att verka i ett väletablerat och modernt skogsföretag tillsammans med engagerade och professionella kollegor. Din förmåga att vara en proaktiv specialist på våra kommersiella processer gör att du kan stötta vår säljorganisation med intressanta leads och analys. Du har en utmärkt analytisk förmåga och brinner för försäljning, samt kan paketera och kommunicera dina idéer på ett effektivt sätt. För dig är det en självklarhet att samarbeta och du bidrar gärna med dina idéer.

Du blir vår Commercial Excellence Specialist på Holmen Paper och bidrar till att optimera våra säljprocesser för att passa våra kunders köpresa och utvecklar vårt CRM-system för att stötta detta. Du leder och deltar i utvecklingsprojekt i samarbete med kollegor inom teamet och på affärsområdet. Du trivs i en fartfylld vardag, och kan relatera till Holmens värderingar - mod, engagemang och ansvar.

Dina arbetsuppgifter

Lead generation - bevaka, analysera och presentera information om möjligheter till nya affärer

Kontinuerlig uppföljning, analys och optimering av säljprocessen genom att ansvara för användning av och utbildning i vårt CRM system

Skapa och leverera säljskapande analyser av marknad och kundportfölj som stöd till säljorganisation och ledning

Samordna, leda och medverka i utvecklingsprojekt och marknadsstudier
För att lyckas i rollen
Vi lägger stor vikt vid att du har rätt personliga egenskaper. För att lyckas i rollen behöver du ha viljan att lyckas - du är en engagerad, prestigelös och strukturerad person med en utmärkt analytisk förmåga, som dessutom kan självständigt driva analysarbete och projekt samt kunna prioritera mellan dem. Du stimuleras av problemlösning, analys- & förbättringsarbete. Du värdesätter att arbeta med andra människor för att nå framgång. En flexibel och serviceorienterad inställning - ingenting är omöjligt - är viktigt då du snabbt bör kunna byta fokus för att leverera effektiv support vid exempelvis ad-hoc uppgifter.

Du som söker har relevant högskoleutbildning, gärna med ekonomisk och/eller teknisk inriktning samt kompetens inom CRM och systemvana. Du har sannolikt några års arbetslivserfarenhet antingen som marknadsanalytiker, CRM specialist, business controller, projektledare eller konsult. Du kommunicerar flytande på svenska och engelska i både tal och skrift (ytterligare språkkunskaper är meriterande) och är van att skapa och hålla i presentationer. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel, och tar lätt till dig nya IT-system.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en tillsvidare anställning på heltid på Holmen Papers huvudkontor i centrala Norrköping.

Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med hög grad av eget ansvar och utmanande arbetsuppgifter. Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar. Hos oss får du möjlighet att växa i en stabil bransch med spännande framtidsutsikter.

Vill du utmana dig själv, drivs av att påverka verksamheten och dessutom känner igen dig i ovan beskrivning? Då har du en möjlighet att arbeta tillsammans med oss på Holmen Paper! Sök redan idag!


Kontaktpersoner
Milla Skoog, HR specialist
• 46 722 409 001 milla.skoog@holmenpaper.com

Erik Bernsten, VP Sales, Paper Solutions
• 46 70 362 01 21 erik.bernsten@holmenpaper.com

Björn Jonsson-Dannetun, Sveriges Ingenjörer
• 46 70 592 26 02 bjorn.jonsson@holmenpaper.com

Gösta Nilsson, Unionen
• 46 72 716 61 97 gosta.nilsson@holmen.com


Ansök redan idag!


Holmen Paper AB, med huvudkontor i Norrköping, är en av Europas ledande tillverkare

Varaktighet, arbetstid


Publiceringsdatum
2017-07-05

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-04

Företag
Holmen Paper Braviken

Adress
Holmen Paper Braviken
60188 NORRKÖPING

Kontorsadress
Östra Bravikenvägen 20

Jobbnummer
3593004

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Holmen Paper Braviken

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Holmen Paper Braviken: