Säljchef - Stora Coop Åkersberga
Coop / Säljarjobb / Österåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Österåker,
Sigtuna,
Upplands Väsby,
Vallentuna,
Täby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Coop i Österåker,
Sigtuna,
Vallentuna,
Täby,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Coop - Den goda kraften i svensk dagligvaruhandel
Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Varje dag arbetar Coop för att göra vardagen bättre för dig och din familj.
Se även
www.coop.seFölj oss gärna på Facebook: Jobba på Coop och på Linkedin: Coop Sverige.
Publiceringsdatum2016-08-26ArbetsuppgifterCoop befinner sig i en spännande utvecklingsfas och vi söker nu en ny Säljchef Kassa till stora Coop Åkersberga.
Kunden i våra butiker ska inte bara mötas av bra varor till bra priser, vi vill även att de varje dag upplever matinspiration, intressanta händelser, överraskningar och inte minst får ett bra personligt bemötande från all vår personal. Verklig framgång bygger på att vi älskar våra jobb och visar äkta omtanke och glädje för våra kunder!
Som säljchef har du huvudansvaret för försäljning, resultat, bemanning, drift och förändringsarbete inom ditt område. I rollen har du personalansvar och ansvarar för dina medarbetares dagliga arbetssituation och genom ditt ledarskap, skapar du förutsättningar för dina medarbetare att lyckas i sin roll. Tillsammans med butikschef och övriga säljchefer ingår du i ledningsgruppen, ni har gemensamt totalansvaret för butikens resultat och utveckling.
I ditt arbete ingår att:
• Leda försäljningsarbetet inom ditt ansvarsområde
• Skapa en säljande inspirerande miljö i butiken
• Säkerställa den dagliga driften - bemanning av hela butiken, varuförsörjning, prisvård mm
• Följa upp utvecklingen av försäljning, budget och marginaler
• Analysera nyckeltal/statistik samt prioritera och vidta åtgärder
• Initiera, leda och driva olika initiativ för att förbättra lönsamhet och resultat
• Arbeta aktivt med fysisk förstörelse och svinn
Att vara kvalitetsansvarig i butiken
• Ansvara för löpande personalarbete såsom arbetsfördelning, kompetensutveckling, introduktion av nya medarbetare, medarbetarsamtal, efterföljande av rutiner och regelverk etc.
• Aktivt medverka till att Coops hållbarhetspolicy efterlevs
KvalifikationerUtbildningsbakgrund• Gymnasieutbildning är ett krav
• Eftergymnasial utbildning eller högskola är meriterande
Erfarenhet/kompetens:
• Bred erfarenhet och kompetens inom detaljhandelsförsäljning
• Dokumenterad goda resultat av försäljning i detaljhandeln
• Dokumenterad erfarenhet av att leda personal är meriterande
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
För att underlätta rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-10
Ange följande referens när du ansöker: A602976
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMattias Stagliano, Butikschef 010-741 83 01
FöretagCoop
AdressCoop
Englundavägen 4
17188 Solna
KontorsadressEnglundavägen 4 17188 Solna
Jobbnummer 3015222
Observera att sista ansökningsdag har passerat.