Säljare till Adecco Göteborg/Trollhättan
Adecco HR AB / Säljarjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco HR AB i Trollhättan,
Uddevalla,
Alingsås,
Herrljunga,
Lidköping eller i
hela Sverige Är det dags för en nytändning i karriären? Har du en drivkraft, ett businesstänk och en entreprenörsanda som inte riktigt kommer till sin rätt? Då kanske detta är rätt tjänst för dig!
Adecco Group är en global HR-partner som skapar mervärde åt kunder och medarbetare genom att sätta individens utveckling och kundens behov i fokus. Vår vision är att vara kundens och medarbetarens naturliga val. Koncernen Adecco Group är en av världens största HR-partner med ca 5 100 kontor i ca 60 länder spridda över hela världen. Inom koncernen arbetar 32 000 personer. Det gör oss till en av världens största arbetsgivare med över 3,5 miljoner människor som jobbar för Adecco Group under ett år.
Vill du arbeta hos en av världens största HR-Partners i en miljö som präglas av energi och professionalism? Har du erfarenhet av försäljning inom B2B med goda resultat? Vi vill välkomna en ny kollega till vårt fantastiska team och söker nu en Säljare som brinner för goda affärsrelationer och framgångsrika kundsamarbeten!
Publiceringsdatum2022-02-04Om tjänstenTjänsten som Säljare innebär att bedriva försäljning av koncernens tjänster inom bemanning och rekrytering, till både stora och små företag i regionen. Stationering med fördel i Göteborg, men det går även bra att utgå ifrån Trollhättan där vi också har kontor. Fokus i rollen kommer att vara att skapa nya affärer genom bearbetning av marknaden och nätverkande i regionen, men du kommer även att vara delaktig i utvecklingen av befintliga kunder.
Du hanterar allt ifrån prospektering och bearbetning till affärsplan och avtalsskrivning. Genom engagemang och nyfikenhet skapar du god relation och kännedom om respektive kund. Du initierar och ger förslag till förbättring, effektivisering och utveckling så att samarbetet mellan Adecco och kunden kan bli framgångsrikt, både på kort och lång sikt. I ditt team har du kollegor i form av kontorschef, konsultchefer och rekryterare som med bravur hanterar leveransen, i form av kandidater och konsulter. Du arbetar mot gemensamma kontorsmål och affärssystemet Sales Force är din bästa vän när det gäller uppföljning och struktur.
Vem är du?
Vi söker dig med minst ett par års erfarenhet från försäljning och affärsutveckling inom B2B. Du är van att arbeta mot budget och har god analytisk förmåga. Eftergymnasial utbildning inom relevant område ger pluspoäng, men är inget krav. Desto viktigare är att du är förtroende- och energiingivande, ser möjligheter och är tävlingsinriktad. Kundernas behov ser olika ut så försäljningen kan inte göras enligt manus eller rutin. Du behöver därför vara lösningsorienterad, affärsmässig och självdrivande. Det är meriterande om du i ditt CV kan uppvisa goda exempel på resultat och att du har förmåga att komma till avslut i affärer.
Du har med fördel redan ett eget uppbyggt affärsnätverk och ett intresse i att samverka med olika aktörer i näringslivet. Du kan skriva under på devisen "syns du inte, så finns du inte" och är bekväm i olika sociala sammanhang. Flytande svenska och engelska i tal och skift samt körkort är ett krav för tjänsten.
Adecco erbjuder
Vi välkomnar mångfald och ser gärna att teamet återspeglar samhällets mix av människor. Alla medarbetare hos oss är unika och betydelsefulla och gör oss starkare som organisation och grupp. Vi ser gärna att du delar våra kärnvärden, vår nyfikenhet och öppenhet och erbjuder i gengäld en hjälpande och stödjande organisation med stor värme och omtänksamhet till varandra.
Tempot är periodvis högt, skratten är många och klyschan "ingen dag är den andra lik" har sällan passat så bra. För oss är det viktigt att ha kul på jobb och här uppmuntras den som sprider positiv energi.
Du kommer att ingå i den regionala ledningsgruppen där du får en god överblick över vad som händer i regionen samtidigt som du bidrar med din erfarenhet och kunskap om marknaden. Du utgör en del av navet häri och kommer att uppmärksammas för ditt arbete och bidrag i både mindre och större sammanhang.
Tjänstebil, friskvårdbidrag, rabatt på träningskort, bonussystem, trygga anställningsvillkor och tjänstepension är en självklarhet för oss.
Är du intresserad?
I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch + Clark som är en del av Adecco Group. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sarah Wallentin på 0736 - 84 72 03. Som en del i vår kvalitetssäkrade rekryteringsprocess kommer du att få utföra tester och eventuellt även videointervju. Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Sista ansökningsdag är 6 mars 2022, men vänta inte med din ansökan då annonsen eventuellt kan stängas ner tidigare.
Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den!
Om Adecco
Adecco Group är registrerat i Schweiz och noterat på Swiss Exchange i Zürich. Bolaget finns på Fortune Globals lista som ett av de 500 största bolagen i världen. Omsättningen för Adecco Sweden AB uppgick år 2020 till ca 1,8 miljarder SEK. Förutom uthyrnings- och rekryteringstjänster erbjuder Adecco Sweden AB lösningar inom bland annat outsourcing, ledarskapsutveckling, kompetensutveckling och karriärrådgivning. Besök oss gärna på
www.adeccogroup.comVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Hr AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Hr AB (org.nr 556538-4590),
http://www.badenochandclark.se/ Arbetsplats Badenoch + Clark
Kontakt Senior Recruitment Consultant
Sarah Wallentin
0736 - 84 72 03 Jobbnummer 6312183
Observera att sista ansökningsdag har passerat.