Sales Representative till House of Ports i Göteborg

Oddwork Sweden AB / Säljarjobb / Göteborg
2015-09-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sales Representative till House of Ports i Göteborg" (publicerad 2016-08-04) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Oddwork Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

House of Ports grundades 1994 och är moderbolaget som genom dotterbolagen Domaininfo, Dipcon, Ports IT och Strop Digital Studios erbjuder ett brett utbud av tjänster kopplade till Varumärken, Domännamn, Hosting och Design. Under åren har vi vuxit organiskt och omfattar idag fler affärsområden, omsätter mer och är fler medarbetare som jobbar mot företagskunder och leverantörer över hela världen - från USA till Tanzania till Sverige. Sedan sommaren 2014 sitter House of Ports i en helt egendesignad kontorsbyggnad i Göteborg. Här har man skapat det kontor som med sin gestaltning ska stödja verksamheten och varumärket ytterligare. Öppenhet, kommunikation och flexibilitet är några av ledorden i en arbetsmiljö som alltid ska vara attraktiv, trivsam och kreativ. Tillsammans med Oddwork söker vi nu en Sales Representative till House of Ports i Göteborg som med fantastiskt driv och kundkänsla ska vara med och driva bolagets försäljning framåt.

Om tjänsten som Sales Representative hos House of Ports
I din roll som Sales Representative kommer du över telefon att ta kontakt med företagskunder över hela Sverige. Du kommer att presentera House of Ports och hur bolaget arbetar med domänregistreringar och varumärkesskydd online med målet att erbjuda kunden den enklaste lösningen för såväl domänregistrering som hosting. Målet är att kunden ska ta del av bolagets helhetslösning med de fyra verksamhetsområden som House of Ports erbjuder. Ditt fokus i försäljningen kommer ligga på huvudtjänsten kring domännamn. House of Ports är verksamma i ett stort antal länder men du kommer huvudsakligen att bearbeta den svenska marknaden. Du kommer att arbeta med hög kundaktivitet för att uppnå dina försäljningsmål och resultat. Kontaktpersoner på kundföretag är i första hand VD och/eller Marknadschefer på allt ifrån mindre till större bolag. Rollen innebär stort ansvar där du på månadsbasis har eget intäkts- och budgetansvar med support och coachning från bolagets försäljningschef. Sales Representative är en naturlig position att börja på inom koncernen och för rätt person finns det goda förtjänst- och utvecklingsmöjligheter inom bolaget.

Vi söker dig som:?
: har ett brinnande intresse för att skapa affärer och drivs av försäljning. Du är hungrig, social, uthållig, ansvarstagande och trivs med att jobba i en resultatdriven miljö. Eftersom försäljning sker över telefon är det viktigt att du ser telefonen som ditt viktigaste verktyg för att skapa och driva affärer. Du är i början av din säljkarriär med stark vilja att utvecklas. Här spelar ditt entreprenörsdriv en stor roll då du ser nya utmaningar som möjligheter till att växa både som person och professionellt. Tidigare säljerfarenhet är positivt men det viktigaste är att du är en tävlingsmänniska som drivs av att prestera och skapa resultat. Du är kreativ och lösningsorienterad, vilket gör att du även är bekväm i att fatta snabba beslut i nya situationer. Din framtidstro driver dig och du tänker långsiktigt i dina projekt. Du ser utvecklingspotential i dig själv och är redo att satsa för att nå nya mål.

Denna process är en rekrytering där du efter avslutad rekryteringsprocess blir anställd direkt hos House of Ports AB.

Vad House of Ports erbjuder dig
Hos House of Ports erbjuds du utmanande tjänst i ett expansivt bolag med ett starkt team och motiverande arbetsmiljö där du arbetar lösningsorienterat. Tjänsten är heltid och du har grundlön samt provisionsupplägg baserat på försäljningsresultat. För att läsa mer House of Ports, klicka här.

START: Omgående?
OMFATTNING: Heltid
PLATS: Göteborg
LÖN: Fast lön + provision? 
KONTAKT: Consultant Manager Emma Kavsjö, emma@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökan)?
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2015-10-23

Är detta du? Skicka in din ansökan med CV direkt då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig. 

Oddwork startades av tre studenter utifrån Handelshögskolan i Göteborg 2011. Vi kopplar samman talanger med företag över hela Sverige inom försäljning, ekonomi och kundtjänst. Vi lever utifrån att personlighet är A & O och att människor är bäst på det man verkligen brinner för. Därför vill vi på Oddwork alltid veta vem du är, vad du vill och framförallt vad du brinner för! Det är så vi kopplar samman rätt talang med rätt företag och skapar nästa karriärsäventyr.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering

Publiceringsdatum
2015-09-23

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Oddwork Sweden AB

Adress
Oddwork Sweden AB
Engelbrektsgatan 28
41137 Göteborg

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 28 41137 Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2445278

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Oddwork Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Oddwork Sweden AB: