Sales & Demand Planner till Plantagen
Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail / Logistikjobb / Stockholm
2019-04-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sales & Demand Planner till Plantagen" (publicerad 2019-05-16) ⬅️
Visa alla logistikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Plantagen är Nordens största detaljhandelskedja för ett liv med växter, med 81 butiker i
Norge, 45 i Sverige och 15 i Finland. Plantasjen ASA är den grupp där de nationella företagen Plantasjen Norge AS, Plantagen Sverige AB och Plantagen Finland Oy ingår. Skandinaviens största kedja inom växter fortsätter att växa. Vill du vara en del av denna resa och förbättra fler människors liv med hjälp av växter?
Vi rekryterar nu en Sales & Demand Planner till Plantagen med start 1/6.
Som Sales & Demand Planner blir du en del av Plantagens avdelning Store Supply som i dagsläget består av tio medarbetare. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från detaljhandeln med liknande uppgifter och längtar efter nya spännande utmaningar. Som Sales & Demand Planner på Plantagen är du ansvarig för att effektivt säkerställa påfyllningen till våra butiker i Norden både genom startfördelningar, bevakning av löpande påfyllnad samt kampanjfördelningar. Det krävs att du har en analytisk förmåga och en förståelse för hur hela värdekedjan är uppbyggd samt ett kommersiellt tänkande.
Vi erbjuder en spännande roll i ett kompetent och drivet Sales & Demand planning team samt ett tätt samarbete med Kategoriavdelningen. Som verktyg för att optimera varustyrningen använder vi idag RELEX som systemstöd.
Huvuduppgifter och ansvar:
* Säkra tillgänglighet av varor baserat på säljperioder samt optimera lagernivåerna i våra butiker * Kontinuerligt jobba med våra prognoser * Säkra start- och kampanjorder samt påfyllning av varor till våra butiker * Löpande följa och ta action på avvikelser * Utveckla rollen löpande, organisera och utveckla de verktyg som är nödvändiga för att lyckasVi ser gärna att du har:
* Erfarenhet av varustyrning sedan tidigare * Erfarenhet från detaljhandeln * Universitetsexamen eller likvärdig utbildning inom antingen ekonomi eller logistik * God systemförståelse samt erfarenhet av MS Office, speciellt inom Excel och Power Point. Har du dessutom erfarenhet från att arbeta i Relex är det meriterande. * Du behärskar engelska både i tal och skrift
Vem är du?
För att lyckas i rollen behöver du ha god samarbets- och samordningsförmåga. Du är analytisk och duktig på att planera, prioritera samt jobba mot deadlines. Du är driven, uthållig och arbetar pro-aktivt för att nå uppsatta mål. Du är van att arbeta med ett brett kontaktnät och är en god kommunikatör. Plantagen är ett företag med högt tempo och engagemang, vi söker därför dig som trivs i en flexibel och föränderlig miljö.
Tjänsten är placerad i Barkarby, Stockholm med start 1 juni.
Sista ansökningsdag är 2019-05-15 men sök redan idag då intervjuer sker löpande.
Publiceringsdatum2019-04-26Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar Plantagen med Retail recruitment. Sök tjänsten genom att klicka på "ansök här" nedan. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor hittar du kontaktuppgifter nedan. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Maria Johansson ,0706- 06 76 46
Livet blir bättre med växter och Plantagen blir bättre med dig!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Johansson
maria.johansson@retailrecruitment.se 0706067646
FöretagRetail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail
AdressRetail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail
Drottninggatan 31
41114 Göteborg
KontorsadressDrottninggatan 31
Jobbnummer 4755124
Observera att sista ansökningsdag har passerat.