Sales Manager till Fortum Recycling and Waste
AxÖ Consulting AB / Säljarjobb / Kumla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Kumla,
Hallsberg,
Örebro,
Askersund,
Laxå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AxÖ Consulting AB i Kumla,
Hallsberg,
Örebro,
Askersund,
Laxå eller i
hela Sverige Är du en driven, målmedveten och skicklig säljare sugen på en ny utmaning i yrkeslivet? Fortum Recycling and Waste söker dig som vill driva affärer och samtidigt bidra till en renare värld.
Den chansen vill du väl inte missa? Sök tjänsten som Sales Manager redan idag!
Om Fortum
Fortum Recycling & Waste tänker nytt när det gäller återvinning och går före för att revolutionera återvinningen av material. Att lösa problem är en del av vårt DNA och vår mission är att omvandla avfallsströmmar till nya viktiga råvaror. Vår roll är att hitta nödvändiga lösningar på våra kunders miljö- och avfallsutmaningar för att möjliggöra cirkulation av material.
Fortum Recycling & Waste driver verksamheter i Norden, Storbritannien och Rwanda som erbjuder miljövänlig avfallshantering och behandling av farligt avfall samt experttjänster för drift och underhåll av energianläggningar. Dessutom har vi tjänster för återvinning av material - inklusive lösningar för batterier, plast, metaller samt ask- och slaggrester. Vi sysselsätter cirka 1000 personer, varav cirka 160 arbetar i den svenska organisationen.
www.fortum.se/recyclingandwasteTjänsten är en direktrekrytering. Rekryteringsprocessen hanteras av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos Fortum Recycling and Waste.
Om rollen
I rollen som Sales Manager kommer ditt geografiska försäljningsområde i huvudsak att vara i mellersta Sverige, men då Fortum Recycling and Waste finns representerade i hela landet jobbar vi ur ett nationellt perspektiv. Dina kunder finns inom flera olika typer av industrier och du jobbar med försäljning av lösningar för olika typer av avfall, där farligt avfall är det naturliga fokusområdet. Du kommer driva dina affärer självständigt och ansvara för både nya kunder som på sikt utvecklas till långsiktiga kundrelationer, men även befintliga upparbetade kunder. Allt försäljningsarbete sker i nära samarbete med Fortum Recycling and Waste övriga organisation. Fokus är att säkerställa värdeskapande lösningar till kunder och stärka bolagets marknadsposition och driva lönsamhet.
Ansvarsområden
- Ansvara för hela säljprocessen inklusive planering, uppföljning och utveckling av såväl nya som befintliga kunder.
- Identifiera nya affärsmöjligheter samtidigt som du etablerar och utvecklar långsiktiga kundrelationer för att driva affärer och lönsamhet.
- Ansvarig för anbud och offerter, förhandling, avtalshantering samt vara delaktig vid upphandlingar.
- Omvärldsbevaka marknaden för att erbjuda marknads- och kundorienterade värdelevererande tjänster.
- Skapa olika typer av prognoser på begäran när det behövs.
- Ge input och initiera förslag till förbättring och förändring.
- Säkra högt ställda kvalitets- och servicestandarder i alla kontakter som ger kundvärde.
Dina dagar kommer i huvudsak bestå av att bearbeta kunder, varför det förekommer en del dagsresor i tjänsten samt ett fåtal längre resor med övernattningar i rollen. Givetvis ingår en förmånsbil i tjänsten. Du ingår i ett säljteam som arbetar från flera håll i landet, men vi tror att det är en fördel för dig om du befinner dig i närheten av Fortums största site i Kvarntorp, Kumla.
Vem är du?
Vi tror att du har flerårig erfarenhet av B2B försäljning och därmed stor vana att självständigt driva affärsprocesser från start till mål. Har du erfarenhet av försäljning inom avfallshantering, kemi- eller återvinningsbranschen är det ett stort plus, men vi tror också att du kan komma från annan typ av tjänsteförsäljning och är genuint nyfiken på avfalls- och återvinningsbranschen. Vi värdesätter att du har eftergymnasial utbildning, där relevant akademisk utbildning är starkt meriterande.
Du har ett affärsmässigt tänk, bevisligen goda försäljningsresultat och förståelse för vad det innebär att jobba med skräddarsydda lösningar som skapar mervärde för kunden. Du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem samt goda kunskaper i såväl svenska som engelska.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi värdesätter särskilt att du har ett starkt eget driv och att du motiveras av att möta nya kunder och presentera ditt erbjudande på ett trovärdigt och professionellt sett. Ditt driv visar sig genom hög servicekänsla, ambition och en positiv energi som också bidrar till en god stämning i teamet. Vidare är det viktigt att du är kommunikativ och förstår att samarbete många gånger är nyckeln till framgång.
Information och ansökan
Låter det här som en spännande utmaning? Ansök då senast 25 juni 2023, eller tipsa någon du tror skulle passa bra för tjänsten! Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kajsa Rosén på telefonnummer 072 - 398 02 67 eller via mejl,
kajsa.rosen@axoconsulting.se.
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök
www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/155".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AxÖ Consulting AB (org.nr 559099-7531)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats AxÖ Consulting
Kontakt Kajsa Rosen
0723980267 Jobbnummer 7829855
Observera att sista ansökningsdag har passerat.