Salary Manager

PayEx Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PayEx Sverige AB i Gotland, Stockholm, Upplands-Bro eller i hela Sverige

PayEx Group är en av nordens främsta experter på betalningar. Det har vi blivit tack vare vårt breda produktutbud, vår gedigna kunskap och kompetens. Vi är en privatägd koncern som startades 1972 med cirka femhundra medarbetare i fyra länder. Våra värderingar är service, ärlighet, kunskap och innovation. Vi ligger i ständig framkant med utveckling av innovativa produkter och tjänster till nytta för våra kunder. Det är därför vi behåller vår plats som experter inom betalningar på alla plattformar, oavsett om det rör sig om fysisk butik eller digital handel.

Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating, billing, fakturering, reskontrahantering, inkasso- och kredithantering.
Genom att göra det vi är bäst på frigör vi tid för våra kunder så de kan göra det de är bäst på!


Vi söker nu en Salary Manager till vår HR-avdelning med placering i Visby.

Om HR

Som Salary Manager arbetar du tätt tillsammans med HR- avdelningen. HR i Sverige är en del av PayEx nordiska HR-team. I våra vackra medeltida lokaler i Visby innerstad sitter det svenska HR-teamet, som idag består av fyra engagerade medarbetare. Inom HR arbetar vi nära verksamheten och upplever närheten till kunderna så du kommer att känna PayEx-pulsen varje dag.

Arbetsuppgifter

De arbetsuppgifter som bland annat ingår i din roll:

Att administrera löner enligt gällande lagar, avtal och kollektivavtal.
Hantering av traktamente, tidsrapportering, reseräkningar och övriga förmåner, såsom bilförmåner, semesterberäkningar etc.
Allmän service och support till företagets chefer och medarbetare i lönefrågor.
Att bidra och vara delaktig i arbetet med lönekartläggning och administration av årliga lönerevisioner.
Att hantera pensioner och försäkringar.
Att sammanställa HR-nyckeltal koppat till ansvarsområdet, frisknärvaro, övertidsuttag etc.
Din kompetens Minst fem års erfarenhet av löneadministration.
Mycket god kunskap om olika kollektivavtal och tillämpningar kopplat till lönehantering.
Erfarenhet av arbete med lönekartläggning och lönerevision.
Erfarenhet av hantering av olika förmåner och dess skatteregler.
Goda kunskaper och kommunikativt säker i minst ett nordiskt språk samt engelska i tal och skrift.
Goda kunskaper i Excel. Goda kunskaper i personal- och lönesystem.
Du som person:

Du har god förmåga att prioritera, organisera och strukturera ditt arbete.
Du är självgående och tar egna initiativ.
Du är serviceorienterad och har god förmåga att skapa relationer och nätverk.
Du har hög integritet.
Du står för och arbetar utefter våra värderingar; Service, Innovation, Knowledge och Honesty.
Meriterande:

Erfarenhet av HR-arbete i en nordisk organisation
Kunskaper inom Hogia och Flex
Universitets/Högskoleutbildning inom ekonomi
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Publiceringsdatum
2017-05-05

Så ansöker du
Du som ser möjligheterna och trivs i ett företag med entreprenörsanda är välkommen med din ansökan, som vi behandlar konfidentiellt.

Tjänsten är på heltid och kommer att tillsättas snarast. Då urval sker löpande ber vi dig skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 170528.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare som föregås av 6 månaders provanställning

Ersättning
Enl.Ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Torhild Aas +47 97 95 00 07

Företag
PayEx Sverige AB

Adress
PayEx Sverige AB
S:t Hansplan 1
62188 Visby

Kontorsadress
S:t Hansplan 1

Jobbnummer
3479797

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PayEx Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PayEx Sverige AB: