Sakkunnig, införande av LOV inom hemtjänst, till vård- och omsor
Norrköpings kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige Norrköping är en stad i ständig förvandling. Vår befolkning växer, och vi har en potential som bara begränsas av oss själva. Vi brukar säga att kraften kommer ur kreativitet och våra 10 000 medarbetare. Genom att planera och driva en ständig utveckling skapar vi förutsättningar för ett nytt, spännande Norrköping. En kreativ mötesplats för människor och möjligheter.
Vår verksamhet
Berednings- och planeringsenheten är en central enhet inom vård- och omsorgskontoret med övergripande berednings- och planeringsansvar utifrån uppdrag från vård- och omsorgsnämnd och förvaltningsledning.
Inom enheten finns det en verksamhetschef, 11 sakkunniga, två socialt ansvariga samordnare och två projektledare.
Publiceringsdatum2015-12-02Dina arbetsuppgifterSom sakkunnig är du underställd verksamhetschefen för berednings- och planeringsenheten på vård- och omsorgskontoret.
Du ansvarar för införandet av lagen om valfrihet (LOV) inom hemtjänst enligt uppdragspecifikation som antagits av vård- och omsorgsnämnden. Ansvaret omfattar att ta fram en handlingsplan och de beslutsunderlag som behövs för införandet av LOV.
Du kommer i hög grad att samarbeta med övriga sakkunniga, ekonomifunktionen, myndigetsutövningen samt socialt- och medicinskt ansvariga.
ProfilVi söker dig som har högskoleutbildning med relevant inriktning. Du har erfarenhet från arbete i offentlig verksamhet och är insatt i gällande lagområden för kommunal vård och omsorg och har tidigare kunskap och erfarenhet från införande av LOV.
Du har även goda kunskaper i upphandling och juridik samt från projektledning och utredningsarbete.
Du arbetar processinriktat och drivs av utveckling och har förmågan att se helheten. Du är självgående och ditt arbetssätt är strukturerat, kommunikativt och målstyrt. Du har ett gott omdöme och en god förmåga att samarbeta.
Kommunen strävar efter att hålla dokumentation och information på ett lättläst och lättförståeligt sätt vilket innebär att det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Gunilla Lundberg, verksamhetschef, 011 - 15 15 81 eller 073 020 11 51.
Din ansökan vill vi ha senast 4 januari.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorrköpings kommun
AdressNorrköpings kommun
601 81 Norrköping
60181 Norrköping
Kontorsadress601 81 Norrköping
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2557871
Observera att sista ansökningsdag har passerat.