Säkerhetsspecialist risk, incident-, och krishantering, Solna

Skatteverket / Säkerhetsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säkerhetsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som säkerhetsspecialist inom områdena risk-, incident-, kontinuitets- och krishantering på säkerhetsenheten innebär att du ingår i en funktion med två andra kollegor. Tillsammans driver, utvecklar och samordnar ni Skatteverkets arbete inom risk-, incident-, kontinuitets- och krishanteringsområdena. Du kommer bland annat att driva arbetet med Skatteverkets övergripande kontinuitetshantering samt riskhantering av säkerhetsrisker. Du utvecklar processer och metoder, leder workshops och riskanalyser och stöttar Skatteverkets chefer i deras krisberedskapsarbete. Du sammanställer, analyserar och rapporterar Skatteverkets säkerhetsrisker. Du samverkar med andra myndigheter och organisationer. Du är också Tjänsteman i beredskap (TIB) vilket innebär visst beredskapsarbete.

På säkerhetsenheten är vi idag 25 medarbetare. Säkerhetsenheten ansvarar för styrning, samordning, stöd och uppföljning av säkerhetsarbetet inom hela Skattverket. Inom säkerhetsenhetens ansvarsområde inryms bl a informationssäkerhet, fysisk säkerhet, krisberedskap, säkerhetsskydd, behörighetsstyrning, incidenthantering och internutredningar.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid

Vi söker dig som

• har universitet/högskoleutbildning om minst 120p/180 hp inom stadsvetenskap, ekonomi, juridik, risk och krishantering eller har minst 7 år av motsvarande arbetslivserfarenhet inom något av dessa områden
• minst 3 års arbetslivserfarenhet inom ett eller flera av områdena risk-, incident-, kontinuitets- och/eller krishantering
• är analytisk, strukturerad och prestigelös
• har förmåga att arbeta självständigt, är ansvarstagande och resultatinriktad
• är utvecklingsinriktad, drivande och har ett helhetsperspektiv
• är social, knyter lätt kontakter internt och externt
• har lätt för att samarbeta och har personlig integritet
• kan både leda arbetsgrupper och delta i arbetsgrupper
• är en god kommunikatör
• talar och skriver sakligt på ett sätt som är lätt att förstå.

Det är meriterande om du har erfarenhet från myndighet, stora organisationer eller storföretag.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Tjänsten är tills vidare och på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas.

Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Från ditt CV ska det framgå anställningsår och månad samt en kort beskrivning av tjänsten och arbetsuppgifterna.

Intervjuerna för tjänsten kommer att äga rum den 19/12. Vi kommer att kalla till intervju efter ansökningstidens utgång.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-11-17

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lotta Oscarsson, säkerhetschef lotta.oscarsson@skatteverket.se 010-574 63 18
Susanne O 'Konor, facklig kontaktperson Saco 010-574 85 55
Jan-Erik Åberg, facklig kontaktperson ST 010-574 89 75
Annsofi Eriksson Lehman, HR-konsult annsofi.eriksson.lehman@skatteverket.se 010-574 72 93

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Skatteverket
17194 Solna

Kontorsadress
Skatteverket

Jobbnummer
3166956

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: