Säkerhetssamordnare
Krokoms Kommun / Säkerhetsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säkerhetsjobb i Krokom,
Östersund,
Åre,
Strömsund,
Ragunda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom Ett jobb med plats för växtkraft
Vill du vara med och utveckla morgondagens totalförsvar och se till att samhällsviktiga verksamheter fungerar?
Krokoms kommun söker dig som har intresse för att försvara vår information och bygga en upp en beredskap för våra samhällsviktiga verksamheter. Du ska vara den säkra samordnaren som stöttar förvaltningarna för att göra kommunen tryggare och säkrare för våra medarbetare och medborgare. Välkommen med din ansökan!
En dag som säkerhetssamordnare
Som säkerhetssamordnare är dina huvudsakliga arbetsområden skal- och brandskydd, kontinuitetsplanering, kriskommunikation samt informationssäkerhet.
I rollen som säkerhetssamordnare är du rådgivande och stöttande inom olika typer av säkerhetsfrågor till barn - och utbildningsförvaltningens alla verksamheter samt de förtroendevalda. Du ansvarar för att förvaltningsövergripande ta fram styrdokument, revidera befintliga riktlinjer/rutiner och utbilda chefer samt medarbetare inom olika delar av säkerhets - och krisberedskapsområdet. Andra arbetsområden som också förekommer är krisberedskap, incidentrapporteringar, säkerhetsfrågor, utredningar och analyser samt systematiskt förbättringsarbete i säkerhetsfrågor.
I tjänsten arbetar du i team med förvaltningens andra säkerhetssamordnare. Du kommer arbeta självständigt i din funktion, samtidigt som du samspelar med övriga enheter och förvaltningar inom kommunen. I din samverkan med såväl interna som externa aktörer har du fokus på att verka för trygghet och säkerhet för våra medborgare.
Kommunledningsförvaltningen försörjer tre nämnder; kommunstyrelsen, bygg- och miljönämnden och samhällsbyggnadsnämnden. Förvaltningen sysselsätter ca 135 medarbetare och är uppdelad i område stab, område bygg och miljö samt område samhällsbyggnad och tillväxt.
Din kompetens
För tjänsten krävs:
Akademisk examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som av arbetsgivaren bedöms som likvärdiga.
God kunskap om lagstiftningen inom krisberedskap.
Det är meriterande om du har:
Dokumenterad yrkeserfarenhet inom säkerhetsområdet.
Erfarenhet av utredningar, risk- och sårbarhetsanalyser samt att självständigt driva utvecklingen framåt.
Har en god förståelse för politiskt styrd organisation.
Har erfarenhet av inom skal- och brandskydd, kontinuitetsplanering, kriskommunikation samt informationssäkerhet.
Ha kunskap om kommunal lagstiftning.
Som person bör du ha en god förmåga att kunna växla mellan olika arbetsuppgifter samt kunna strukturera och organisera ditt arbete självständigt. För att trivas i rollen ser vi att du har en god kommunikativ förmåga, både i skrift och tal och en god pedagogisk förmåga där du trivs med att utbilda både enskilda och större grupper samt att du kan samarbeta med andra.
Utöver den formella kompetensen så läggs också stor vikt vid personlig lämplighet samt intresse och engagemang för att arbeta i team.
Övrig information
Visstidsanställning på heltid, 100% t.o.m. 2024-12-31 med möjlighet till förlängning.
Tillträde snarast enligt överenskommelse
Sista dag att ansöka är 2024-07-01
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-07-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Krokoms kommun (org.nr 212000-2478)
Offerdalsvägen 8 (
visa karta)
835 80 KROKOM
Arbetsplats Krokoms Kommun
Kontakt Stabschef
Johan Beckman
johan.beckman@krokom.se 0640-165 55 Jobbnummer 8766942
Observera att sista ansökningsdag har passerat.