Säkerhetskoordinator - försäkringsskydd och samordning
Karlstads kommun / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlstads kommun i Karlstad,
Torsby eller i
hela Sverige Räddningstjänsten Karlstadsregionen arbetar för att människor som bor och vistas i Karlstad, Forshaga, Grums, Hammarö, Kil och Munkfors kommuner ska vara trygga och säkra. Det gör vi genom att förebygga och hantera olyckor och kriser där. Vår vision är ett tryggt och säkert samhälle. Våra cirka 320 medarbetare står för professionalism, respekt, lärande och mod.
Publiceringsdatum2021-12-03BeskrivningVi söker nu säkerhetskoordinator inom området försäkringssamordning och riskhantering av Karlstads kommuns och Räddningstjänsten Karlstadsregionens försäkringar.
Tjänsten är organiserad på säkerhetsavdelningen.
Säkerhetsavdelningen stödjer våra medlemskommuner inom områdena internt skydd, trygghet, krisberedskap och civilt försvar. Verksamheten styrs av avtal och uppdragen för förbundets kommuner ser olika ut.
Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta med varierande uppgifter för att samordna och utveckla försäkringsskyddet i Karlstads kommun och Räddningstjänsten Karlstadsregionen.
Du kommer att vara ett stöd till chefer och medarbetare i frågor som rör försäkringsskydd. Det innebär att administrera olika försäkringsprodukter, hantera ekonomi, fakturor och medverka i upphandling samt vara ett stöd i hantering av skadeärenden gentemot försäkringsbolag. Som stöd i arbetet har du en extern försäkringsmäklare knuten till ditt uppdrag.
Du kommer att vara en viktig del i utvecklandet av kommunens riskhanteringsarbete när det gäller försäkringar samt delta i kommunens och räddningstjänstens säkerhets-, trygghets- och brottsförebyggande arbete tillsammans med övriga säkerhetskoordinatorer.
KvalifikationerDu har högskoleutbildning eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig, gärna med inriktning säkerhet, riskhantering, ekonomi, beteendevetenskap.
Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i kommunal verksamhet. Det är också meriterande om du tidigare har arbetat med försäkringar och riskhantering och/eller säkerhet och trygghet.
Arbetet ställer krav på att du har stor vana av självständigt arbete. Du förväntas också att tillsammans med kollegor planera, driva och följa upp avdelningens arbete. Du har god analytisk förmåga och är strukturerad i ditt arbete, då det tidvis är många olika ärenden samtidigt. Eftersom arbetet är förenat med många kontakter i kommunen och med medborgare ställs krav på att du är lyhörd, kommunikativ, drivande och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
Befattningen är inplacerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kommer att föregå ett beslut om anställning.
Räddningstjänsten Karlstadsregionen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKarlstads kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Karlstads kommun (org.nr 212000-1850)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Räddningstjänsten Karlstadsregionen
Kontakt Maria West, avdelningschef
054 - 540 28 02 Jobbnummer 6152427
Observera att sista ansökningsdag har passerat.