Reverse Logistics Supervisor - Returns Management
MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena kundservice, ekonomi, marknadsföring, HR och IT.
Multimind söker nu för kunds räkning en Reverse Logistics Supervisor- Returns Management. Rollen innebär att Du kommer hantera och utveckla returprocessen och stödja outsourcad personal för att säkerställa effektivitet och stabilitet. Säkerställa att alla försändelser tas emot och kasseras på rätt sätt och i enlighet med företagets policy. Finansiell och operativ medvetenhet samt erfarenhet av KPI hantering av mål.
Denna roll kräver beslutsamhet och karaktär, affärssinne och förmåga att utveckla starka affärsrelationer med interna och externa intressenter samt uthållighet för att uppnå satta affärsmål.
Konsultuppdrag med start omgående och under 4 månader till att börja med.
Publiceringsdatum2015-06-09Dina arbetsuppgifter• Ansvarig för inventeringen av företagets lager - två gånger per år, samt daglig kontroll av lagernivåer
• Delta under anbudsförfarandet för att välja potentiella nya LSP
• Hantera och utveckla den valda LSP att arbeta i linje med riktlinjer och policy
• Stödja berörda avdelningar i att definiera periodiska operativa mål samt övervaka med nödvändiga intervaller och agera med åtgärder för att säkerställa förverkligandet av KPI
• Ta fram, föreslå och genomföra strategier i linje med företagets övergripande vision och säkerställa att det uppfylls på returavdelningarna och leder till kontinuerlig operativa förbättringar
• Genomföra revisioner, kontraktsförhandlingar och ge förslag samt senare dela ut ökad behörighet och för account management
• Stödja och utveckla sammanställningen av regelbundna periodiska rapporter som täcker hela den operativa prestationen/aktiviteter/frågor
• Samla in och jämföra extern benchmark data om konkurrenters returverksamhet och aktivt driva strategiska differentieringsaktiviteter
• Samarbeta med avdelningar inom service, försäljning och ekonomi och lägga förslag för att stödja försäljningstillväxten
• Ha ett nära samarbete med företagets tekniska chef och relevanta ingenjörer inom Teknisk support för att säkerställa en förståelse för tekniska frågor och säkerställa relevant information och utbildning rullas ut till nyckelpersoner
• Regelbundet samarbete med företagets Service Management team för att säkerställa en konsekvent leverans av tjänster metodik/strategi över alla delar av företagets serviceverksamhet
• Övervaka hanteringen av dolda skador, i linje med de riktlinjer samt service till försäljnings organisation
• Regelbundet samarbete med huvudkontoret och tillverknings ingenjörer för att säkerställa förståelse för produkter och inspektion kriterier
Vi söker dig som har
• Akademiskexamen
• Stor erfarenhet av SVC
• Stor erfarenhet av Logistik
• Kunskaper om Nordisk SVC
• Flytande Engelska i tal och skrift
Dina egenskaper• Ihärdig och logisk i din problemlösning
• Trivs med multitasking
• Känsla för detaljer
• Erfarenhet av att arbeta i en multikulturell miljö
• Beredd att utmana status quo
Tekniska kunskaper
• Van användare av SAP
• Kunskaper i Excel, PowerPoint och Word.
• Kunskaper i konsumentlagstiftningen
• Kunskaper i Quality Management och revision
• Kunskaper i projektledning
Erfarenheter• Dokumenterad kunskap om/och erfarenhet av service management och retur logistik och processer
• Dokumenterad erfarenhet av att använda och utveckla ledningsrapportering.
• Dokumenterad erfarenhet av gemensamma IT-system och automatiserad rapportering
• Dokumenterad erfarenhet av förhandling
• Relevant erfarenhet av reverse management business
• Relevant kommersiell erfarenhet
• Erfarenhet av ledanda processförbättring
Vid intresse rekommenderar vi dig att söka denna tjänst omgående då den kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 4 månader
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-07-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarjut Adalberth +46 8 21 67 46
FöretagMultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
AdressMultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Kungsgatan 66
11122 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 66
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2330706
Observera att sista ansökningsdag har passerat.