Resurssamordnare till Kronans Apotek, Stockholm

Kronans Droghandel / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kronans Droghandel i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

En bättre hälsa för dig!
Kronans Apotek är en modern apotekskedja som verkar för kunden i tiden. Apoteken kännetecknas av ett positivt kundbemötande och ett attraktivt sortiment. Vi har mer än 300 apotek i hela Sverige från Trelleborg i söder till Kiruna i norr och cirka 2200 anställda.

Nu är vi intresserade av dig! För att lyckas behöver vi medarbetare som vill vara med och påverka framtidens apoteksmarknad och som vill växa och utvecklas med oss.

Resurssamordningen
På resurssamordningen jobbar vi med att stötta apotekschefer i kortsiktig och långsiktig planering. Vi jobbar framför allt med att optimera personalplaneringen i våra apotek samtidigt som vi löser akuta situationer. Det är ett arbete i högt tempo, där det krävs att man kan hantera en fartfylld vardag med många telefonsamtal och mailkonversationer. Man har ett nära samarbete med apoteks- och regionschefer för att se behover som uppstår. Arbetet innebär även resor för att utbilda och sötta cheferna på plats samt deltaga på apotekschefträffar i varje region. Vi söker nu dig som är en analytisk och serviceminded resurssamordnare. Du kommer ha ett tätt samarbete med ditt team som består av fyra andra kollegor där ni ansvarar över ca tre regioner var.

Publiceringsdatum
2015-07-30

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som resurssamordnare hos Kronans Apotek är självständigt, omväxlande, fartfyllt och utvecklande då du arbetar med högt som lågt.

Som resurssamordnare har du ett viktigt uppdrag. Du arbetar i huvudsak med arbetstidsplanering och planering av personalresurs mot verksamhetens behov i schemaperioden. Du arbetar i vårt personalsystem Medvind där du kommer vara superuser. Arbetet innebär även viss administrativ handläggning av olika typer av ledigheter och lönetillägg, registrering av händelser som till exempel utbildningar och semestrar. Du kommer även ha kontakt med medarbetare i personalfrågor vilket kräver att du kan skapa goda relationer både internt och externt.

Att apoteken har en optimal bemanning är av stor betydelse för Kronans Apotek, där du och ditt team har en viktig roll och där det krävs att du besitter en god analytisk förmåga. Det krävs även att du har förmågan att se saker ur ett gränsöverskridande helhetsperspektiv och har ett intresse av att optimera bemanningen sett från ett ekonomiskt perspektiv.

Dina personliga egenskaper
Som medarbetare på Kronans Apotek delar du våra värderingar genom att du uppmuntrar dina kollegor till eget ansvar, inspirerar till att ha roligt på jobbet och skapar en teamkänsla på er avdelning. Du har ett stort intresse för människor och tycker om att skapa relationer. Engagemang och drivkraft är avgörande egenskaper för att lyckas i rollen som resurssamordnare.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du utvecklas tillsammans med oss för att bidra till att Kronans Apotek fortsätter att vara Sveriges nya energikälla.

Kompetenser
För att lyckas i rollen tror vi att du är en flexibel person med vana av att ha arbetat med lönerapportering, schemaläggning och bemanning. Du har god systemvana såväl som goda kunskaper i office-paketet.

Sista ansökningsdag:2015-09-15
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, heltid 
Tillträde: 2015-10-01

Vill du vara med?
Skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag, så skicka din ansökan redan idag!
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Mikael Kuylenstierna, mikael.kuylenstierna@kdapotek.se , tfn 010-240 60 68

Säljsamtal undanbedes! Välkommen med din ansökan!

På Kronans Apotek är Du som medarbetare vår allra viktigaste förutsättning för att nå våra mål. Därför vill vi vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder förmånliga anställningsvillkor, ett gott ledarskap och goda möjligheter till kompetensutveckling. Men framförallt erbjuder vi en företagskultur där du som medarbetare får ta ansvar och egna initiativ och där vi tror att arbetsglädje är grunden till ett gott kundbemötande!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kronans Droghandel

Adress
Kronans Droghandel
Lindhagensgatan 120
10425 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 120

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2372908

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kronans Droghandel

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kronans Droghandel: