Reporting Manager

Fujitsu Services AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fujitsu Services AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Gävle, Nacka eller i hela Sverige

Fujitsu i Sverige är en ledande leverantör av tjänster, lösningar och produkter inom IT och kommunikation. Fujitsu erbjuder outsourcing, konsulttjänster samt en heltäckande portfölj av IT-lösningar, såväl i Sverige och Norden som globalt. Svenska Fujitsu har 1 000 anställda och kontor över hela landet. Kunder finns inom såväl den privata som offentliga sektorn; bland annat inom bank och finans, detaljhandel, industri, telekom samt centrala myndigheter.
Fujitsu Sverige är en del av Fujitsu-gruppen, ett av världens största IT-företag med drygt 186 000 anställda globalt i 70 länder och huvudkontor i Tokyo, Japan.
Electrolux-teamet söker en Reporting Manager
Som Reporting Manager ansvarar du för servicerapportering, uppföljning och proaktiv analys av kontrakterad service samt leveransbevakning. I rollen ingår ett helhetsansvar för alla ingående delar i befintligt avtal samt att identifiera nya affärsmöjligheter.
Generella ansvarsområden:
• Rapportering – extern och intern rapportering enligt Fujitsus gällande processer (t.ex. SLA, fakturering, score card och service report). o Fakturering – ansvarig för fakturering till kund. o Kundnöjdhet – upprätthålla fastställd servicenivå (SLA) samt föreslå förbättringar och effektiviseringsmöjligheter. o Leveransbevakning – säkerställa leveranser genom löpande uppföljning och hitta lösningar vid leveransproblem från både interna och externa leverantörer. o Interna kostnader – effektivisering och förbättring av interna verktyg, processer och rutiner. o Kundklagomål – ansvarig för att alla problem hos kunden tas om hand och eskaleras enligt Fujitsus gällande process. o Nya affärer –  ansvarar för implementation av nya tjänster/erbjudanden. o Merförsäljning – identifiera nya affärsmöjligheter hos befintlig kund. o Kundmöten – ansvarig för att regelbundna kundmöten genomförs.
Specifika ansvarsområden:
• Mäts på Kundnöjdhet, Tillförlitlighet, P&L
• Rapporterar till Service Director eller PMO Manager
Kunskap inom Excel är ett krav och kunskap om Access Data Base ses som meriterande.
För mer information är du välkommen att kontakta Johan Artursson, HR Business Partner, 070-793 72 83. Harri Lehtimäki är rekryterande chef.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt.

Publiceringsdatum
2010-02-02

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-03-04
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Fujitsu Services AB

Adress
Fujitsu Services AB
Box 40
16493 Kista

Jobbnummer
578244

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fujitsu Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fujitsu Services AB: