Relation manager till Stockholms Universitet
Stockholms Universitet IT-avdelningen / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Universitet IT-avdelningen i Stockholm Relation manager till Stockholms Universitet, IT-avdelningen
Stockholms universitet arbetar utifrån visionen att vara ett nationellt ledande och internationellt framstående lärosäte. IT-avdelningen stödjer denna vision genom att vara en kundorienterad organisation och genom att tillhandahålla ett attraktivt utbud av tjänster som används av universitetets lärare, forskare, studenter och administrativa personal. Vi vänder oss till dig som vill vidareutvecklas i en spännande miljö och tillsammans med oss ta ansvar för att utveckla vår organisation och våra tjänster i linje med visionen och våra uppdragsgivares behov.
Om IT-avdelningen
IT-avdelningen består av mer än 100 engagerade medarbetare som arbetar med drift och utveckling av Stockholms universitets infrastruktur och informationssystem. Vårt ansvar rör allt ifrån desktopsystem, nätverk och telefoni till affärskritiska system för utbildning, ekonomi och personal. Vi utvecklar även program och webbapplikationer och blandar kommersiell programvara med open source. Vi använder både Unix- och Windowsbaserade system.
Vi erbjuder en stimulerande och kreativ arbetsmiljö och vi har stort fokus på individen och ger våra anställda möjligheter och utrymme för personlig utveckling.
Publiceringsdatum2014-06-11Dina arbetsuppgifterSom Relation manager ansvarar du för att bygga upp och bevara en god relation med verksamheten, följa upp kundnöjdhet och kontinuerligt jobba med att identifiera och samla in verksamhetsbehov samt att arbeta med lösningar som förbättrar verksamheten utifrån IT-stöd. Du kommer att ingå i en grupp som är länken mellan den interna IT-avdelningen och verksamheten, som är IT-avdelningens kunder. De färdiga tjänsterna samlas i en tjänstekatalog som avropas som kundavtal (SLA:er) mellan verksamheten och IT- avdelningen och du kommer att ha särskilt ansvar för vissa specifika kundgrupper. Parallellt med detta kommer du att delta i externa samverkansfora och planeringsmöten samt genomföra kundundersökningar för berörda kunder och hantera klagomål/synpunkter från verksamheten och föra dessa inåt i IT-organisationen. Du ingår i gruppen BRM(Business Relationship Management) som är en ny funktion under etablering där du som ny har stora möjligheter att påverka utformningen av gruppen.
Personliga kvalifikationer
Vi lägger störst vikt vid dina personliga egenskaper: Vi söker dig som är serviceinriktad och har som målsättning att leverera en väl sammanhållen tjänst till kund. Du har tidigare byggt upp goda relationer mot en mängd intressenter och agerar med stor integritet samtidigt som du är målinriktad och strukturerad i ditt arbetssätt.
Kvalifikationer• Du har några års erfarenhet av direkta kundrelationer med såväl personer på ledningsnivå som slutanvändare från behovsanalys till leverans av IT-tjänster.
• Du har erfarenhet av att leda tekniska diskussioner med både teknisk och icketeknisk personal, både internt och hos kund
• Du har erfarenhet av projektledning
• Du är serviceinriktad, prestigelös, drivande, initiativrik, engagerad och kreativ.
• Du har en stark analytisk och konceptuell förmåga och kan bryta ner problem och lösa dem systematiskt.
• Du har mycket god kommunikationsförmåga.
• Du har akademisk utbildning inom IT-området, eller motsvarande kompetens.
• Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, både i tal och i skrift.
Meriterande är:
• erfarenhet av sälj eller tekniskt säljstöd inom IT
• erfarenhet av eller kunskaper om ITIL och processorienterade organisationer
• erfarenhet av förvaltningsmodellen PM3
• erfarenhet av arbete från universitet eller högskola
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare. Stockholms universitet tillämpar normalt sex månaders provanställning. Medarbetare vid universitetet har tillgång till ett rikt friskvårdsutbud och vi tillämpar flextid. Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Heltid. Tillsvidare. Stockholms universitet tillämpar normalt sex månaders provanställning.
TillträdeSnarast
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-19
Välkommen med din ansökan, märkt med ref.nr SU FV-1799-14
OBS! Ange referensnumret SU FV-1799-14 också i e-postens ärenderad.
Ange följande referens när du ansöker: SU FV-1799-14
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@su.seKontaktSektionschef för Servicesektionen Gülan Torun 08-16 36 06
gulan.torun@su.seGruppchef Eric Fogelström 08-16 41 72
eric.fogelstrom@su.seFacklig kontaktAnqi Lindblom-Ahlm (SACO) 08-16 20 00 (vxl)
Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST) 08-16 20 00 (vxl)
Gunnar Stenberg (SEKO), 070-316 43 41
FöretagStockholms Universitet IT-avdelningen
AdressStockholms Universitet IT-avdelningen
10691 STOCKHOLM
KontorsadressUniversitetsvägen 10 D, hus C plan 5
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 00
E-postadress:
registrator@su.se Jobbnummer 1907298
Observera att sista ansökningsdag har passerat.