Rektorssekreterare
Göteborgs universitet, Handelshögskolan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet, Handelshögskolan i Göteborg Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 38 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Arbetet som rektorssekreterare innebär till stor del att sköta det löpande administrativa arbetet för rektor. Det handlar om att planera, koordinera och ansvara för rektors agenda, sköta rektors korrespondens och ansvara för rektors mail, post och telefon. Du koordinerar och bokar alla rektors möten och ansvarar för förberedelser/handlingar till mötena. Det ingår även i dina uppgifter att på ett professionellt sätt hantera besökare samt att företräda universitetet i olika sammanhang. Arbetet innebär en omfattande informationshantering samt samordning kring ledningens löpande arbete i samråd med rektors samordnare och övriga universitetsledningens stab. I arbetet ingår även sekreterarskapet vid rektors beslutsmöten, vilket bl.a. innebär förberedelse av ärenden och föredragningslista samt protokollskrivning.
Tjänsten är nyinrättad och därför kan omfördelningar i tjänsten ske över tid.
Vi söker dig med relevant universitets- eller högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet genom arbetslivserfarenhet. Du ska ha flera års dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom universitet/högskola. För att lyckas i rollen krävs att du har god simultankapacitet, en god administrativ förmåga, att du är kommunikativ och att du har lätt för att samarbeta. Du trivs med att arbeta i en universitetsmiljö med hög ambitionsnivå och högt tempo samt har förmåga att kunna hantera periodvis hög arbetsbelastning vilket kräver löpande prioriteringar. Arbetet ställer därför krav på en god planerings- och organisationsförmåga. Kunskap i ärendehantering/diarieföring är meriterande. Stor vikt fästes vid personliga egenskaper såsom samarbetsförmåga, flexibilitet och ansvars- och servicekänsla i kombination med förmåga att arbeta självständigt med höga krav på integritet. Du måste vara en god skribent och behärska verksamhetens arbetsspråk, svenska och engelska, i tal och skrift.
Publiceringsdatum2014-02-10Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillsvidare
TillträdeSnarast
ErsättningFast lön
Individuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-02-20
Ansökan sker via vår hemsida
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKlicka på denna länk för att göra din ansökanKONTAKTPERSONER
Ange följande referens när du ansöker: PET 2014/45
FöretagGöteborgs universitet, Handelshögskolan
AdressGöteborgs universitet, Handelshögskolan
Box 610
40530 GÖTEBORG
KontorsadressVasagatan 1
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7860000
Jobbnummer 1775642
Observera att sista ansökningsdag har passerat.