Rekryteringssamordnare
Skellefteå Kraft AB / Administratörsjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skellefteå Kraft AB i Skellefteå,
Robertsfors,
Norsjö,
Lycksele,
Malå eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2019-10-14Om företagetSkellefteå Kraft driver på utvecklingen av förnybar energi genom investeringar och forskning. Vi är en av Sveriges största kraftproducenter med produktion av vind- och vattenkraft, värme och bioenergi. Målet är att vår egen energiproduktion ska bli 100 procent förnybar.
Skellefteå Kraft strävar efter att spegla samhällets utveckling och vi välkomnar sökande som breddar vår mångfald.
Vilka är vi
Personalavdelningen på Skellefteå Kraft består i dagsläget av 13 medarbetare med olika befattningar; HR-strateg, löneadministratör, arbetsmiljöingenjör och administratör. Vi stöttar hela koncernen med allt från HR-frågor till löner och arbetsmiljö.
Kompetensförsörjning är ett av Skellefteå Krafts prioriterade områden. Den kompetensen säkerställer vi både genom nyrekrytering och genom att utveckla våra befintliga anställda. Vår ambition är att vi ska vara en attraktiv arbetsgivare med kompetenta medarbetare som trivs, mår bra och vill fortsätta bidra till sin arbetsplats.
Vi söker nu en Rekryteringssamordnare till vår avdelning.
Vem är du
Du är en självgående person med servicekänsla. Ordning och reda är viktigt för dig och du planerar ditt arbete med god framförhållning.
KvalifikationerVi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har god datorvana och erfarenhet av att arbeta med personalrelaterade frågor. Du är också van att hantera kontakter med många människor på olika nivåer i en organisation och har någon gång tidigare haft en projektledande roll.
Meriterande för tjänsten är om du har erfarenhet av att arbeta med rekrytering eller personaladministration, utbildning inom HR och/eller erfarenhet av att arbeta med webbaserade rekryteringsverktyg.
Körkort B är ett krav.
Vårt erbjudande
I din roll som Rekryteringssamordnare ansvarar du framför allt för att tillgodose kompetensförsörjningen med hjälp av rekryteringsprocessen.
Som Rekryteringssamordnare arbetar du koncernövergripande tillsammans med chefer och rekryteringsspecialister och koordinerar alla frågor som rör den processen, allt från att behovet av kompetens uppstår i verksamheten till dess den nya medarbetaren introduceras på arbetsplatsen. Du blir en viktig del i vårt nystartade rekryteringscenter där du kommer att ha en central roll i att driva ärenden framåt i processen.
Personalavdelningen är en liten enhet inom Skellefteå Kraft och vi är alltid beredda att, vid behov, hjälpas åt mellan medarbetarnas olika ansvarsområden.
Intresserad?
Stationeringsort är Skellefteå. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Skellefteå Kraft arbetar med kompetensbaserad rekrytering vars syfte är att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering.
Vid frågor kontakta
Eva Lindberg, Personalchef, 070-564 72 27
Veronica Lindström, Akademikerföreningen, 0910-77 27 71
Roger Östman, Unionen, 0910-77 26 43
Robert Ingberg, SEKO, 0910-77 26 62
Örjan Karlsson, Ledarna, 0910-71 66 40
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt kollektivavtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkellefteå Kraft AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skellefteå Kraft AB (org.nr 556016-2561),
http://www.skekraft.se/ Arbetsplats Skellefteå Kraft
Jobbnummer 4863459
Observera att sista ansökningsdag har passerat.