Rekryteringsassistent till KFX HR-partner Göteborg
KFX HR-partner Skandinavien AB / Administratörsjobb / Göteborg
2022-03-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Rekryteringsassistent till KFX HR-partner Göteborg" (publicerad 2022-11-04) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Kungsbacka,
Stenungsund eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2022-03-08Om tjänstenStuderar du HR eller motsvarande och söker ett värdefullt extrajobb? Är du flexibel och vill lära dig mer om vad konsult- och rekryteringsbranschen har att erbjuda? Vi söker dig som vill bli en del av vårt familjära team och stötta med HR-administration ca 1-3 dagar/vecka.
Hos oss på KFX har vi ett högt arbetstempo som varvas med mycket skratt. Du kommer att arbeta på en arbetsplats som präglas av driv, engagemang, mål och med stort fokus på kund, konsult och kandidat. Vi söker just nu två bemanning- och rekryteringsassistenter till vårt härliga team på Odinsgatan i Göteborg!
Om oss
KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Med lång erfarenhet, kompetens och nära relationer är vi en ovanligt personlig HR-partner i en allt mer digital värd. KFX fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare.
Med inte mindre än 35 år i branschen har vi idag regionala kontor runt om i hela landet. Vår målsättning är att kommunikationen, både internt och mot våra kunder, alltid ska präglas av respekt, lyhördhet och tydlighet. Hos oss kan du alltid komma med idéer, input och förslag - oavsett roll eller år inom bolaget.
Vårt arbetsklimat präglas av affärsfokus, teamkänsla och en positiv anda. På KFX stöttar vi varandra i motgångar och gläds åt varandras och vår gemensamma framgång.
Dina arbetsuppgifterI rollen som bemanning- och rekryteringsassistent kommer du stötta rekryteringsansvarig med annonsskrivning, urval, telefonintervjuer, referenstagning samt HR-administration. Du kommer få en stor inblick i vad rollen som rekryteringsansvarig och konsultchef innebär.
Du kommer även ansvara för KFX Göteborgs jourtelefon varannan vecka kl. 06-08 måndag-fredag. Det innebär att ta emot, schemalägga och koordinera konsulter vid sjukdom.
KvalifikationerVi söker dig som studerar på en eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande och har minst ett år kvar av dina studier. Vi ser gärna att du tidigare arbetat med någon form av service och administration. Du behöver finnas tillgänglig 1-3 dagar per vecka samt vara öppen för att hantera vår jourtelefon kl. 06-08 varannan vecka. Jourtelefonen kan hanteras hemifrån.
Vi söker dig som gillar att ta ansvar, är prestigelös och handlingskraftig. Hos oss kan det gå snabbt- det vill vi att du ska trivas i. Vi genar inte när det kommer till kvalitén, som person är det därför viktigt att du är strukturerad och noggrann. För att trivas i vårt team tror vi att du är utåtriktad, positiv och effektiv. Du har god datorvana, talar och skriver svenska obehindrat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrig informationStart för tjänsten: Enligt överenskommelse
Arbetstid jour : Måndag-fredag kl. 06-08.
Möjlighet att ersätta på heltid under sommaren kommer finnas.
Intervjuer sker löpande. Vid frågor eller funderingar kontakta platschef Paula Jansson på 031-711 98 00.
Varaktighet, arbetstid
Deltid 25% Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKFX HR-partner Skandinavien AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4707".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143),
http://www.kfx.se Arbetsplats KFX HR-partner Göteborg AB
Kontakt Paula Jansson
paula.jansson@kfx.se 031-711 98 00 Jobbnummer 6416309
Observera att sista ansökningsdag har passerat.