Rekryteringsassistent till Aleo Omsorg

Aleo Care AB / Administratörsjobb / Täby
2025-02-07


Visa alla administratörsjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aleo Care AB i Täby, Vallentuna, Sollentuna eller i hela Sverige

Brinner du för att hitta rätt talanger och skapa en smidig rekryteringsprocess? Vill du vara en nyckelspelare i att attrahera och rekrytera de bästa medarbetarna? Då kan du vara den vi söker!


Nu söker vi på Aleo Omsorg en rekryteringsassistent till vårt kontor i centrala Täby.
Om rollen:
Som rekryteringsassistent tar du ta ett ansvar för att finna kompetent personal för våra verksamheter inom hemtjänst, boendestöd och hemservice. Du får möjligheten att bidra med din kreativitet för att hitta nya stjärnor till Aleo. Vi tror att du är lösningsorienterad, strukturerad och har en hög social förmåga. Målet är att på ett så effektivt sätt som möjligt leverera en stor volym kandidater. Vi arbetar digitalt genom användning av olika digitala möteskanaler, videointervjuer och digital referenstagning.

Arbetsuppgifterna är bland annat:
Rollen består av att driva rekryteringsprocesser från start till slut, från att ta fram kompetensprofiler till att vara ett stöd under anställningens gång för att bibehålla rätt kompetens långsiktigt.
Tillsammans med Enhetschefer göra en behovsanalys för hur mycket personal som kommer att behövas
Ta fram en kravspecifikation inför rekrytering av nya medarbetare
Skriva och publicera annonser
Sätta upp en tidsplan med respektive Enhetschef
Selektera kandidater & ha digitala avstämningar
Boka in slutkandidater med respektive Enhetschef
Säkerställa referenstagning
Säkerställa att god återkoppling ges till kandidater
Skicka ut anställningsavtal


Om dig:
På daglig basis möter du utmaningar i att finna kompetent personal och du är en problemlösare som kan hantera svåra uppdrag med bibehållen energi. I rollen arbetar du strukturerat och noggrant för att samla in korrekt information om kandidaterna genom första urval, intervjuer och referenstagning. Du använder din förmåga att möta olika människor för att ge medarbetarna goda förutsättningar för att lyckas i deras roll. Vi tror att du är engagerad för att förmedla verksamhetens vision mot kandidater och medarbetare samt mot framtida eventuella kandidater och kunder.
Vi tror även att du...
Har erfarenhet av att arbeta med människor, gärna inom omsorgen.
Har B-körkort.
Är duktig på sociala medier och kan hantera digitala system.
Har goda kunskaper i arbetsrätt, kommunikation och beteendevetenskap, det är en fördel om du har gått en utbildning inom dessa områden.
Är trygg i att fatta avgörande beslut och du grundar dina beslut på objektiv och faktabaserad information.

Övrigt:
Tjänsten en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Arbetstiderna är förlagda vardagar på dagtid och startdatum bestäms enligt överenskommelse. Vi är anslutna till kollektivavtal och du kommer att få friskvård och pensionsförsäkringar. Urval sker löpande och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag.
Känner du igen dig i vår beskrivning? Varmt välkommen att skicka in din ansökan.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-07-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Aleo Care AB (org.nr 556943-3187), https://www.aleocare.se/

Arbetsplats
Aleo Omsorg

Kontakt
Therese Adielson
therese@aleocare.se
073-566 89 04‬

Jobbnummer
9152455

Prenumerera på jobb från Aleo Care AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aleo Care AB: