Rekryteringsassistent Administration Life Scienc
Academic Resource AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Resource AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Academic Resource söker en rekryteringsassistent till affärsområdet Administration och Life Science. Uppdraget är på heltid tills vidare med tillträde snarast möjligt.
Som rekryteringsassistent kommer du att ha en bred roll och dels backa upp konsultcheferna med diverse administration, samt rekryterarna med urval och kandidatkontakter, bokning av intervjuer samt administrationen kring urvalet och anställningar, skriva anställningsavtal och annonser etc.
Vi söker dig som är positiv, flexibel och prestigelös samt noggrann och strukturerad. Då du arbetar med telefonen och datorn som främsta verktyg, behöver du ha goda datakunskaper och gärna telefonvana. Har du erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, arbetat med administration och försäljning är det meriterande.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Skriva annonser och publicera dessa
• Search i olika databaser såsom LinkedIn, Monster.se och på AMS
• Urvalsarbete
• Telefonavstämningar
• På sikt hålla i egna intervjuer
• Referenstagning
• Rekryteringsadministration
• Ansvara för kontakt med samarbetspartners, planera samt representera företaget vid arbetsmarknadsmässor.
Du kommer utöver ovanstående arbetsuppgifter att ingå i företagets rekryteringsgrupp som tillsammans jobbar med att utveckla våra befintliga processer inom både rekrytering och administration.
Publiceringsdatum2015-09-29ProfilVi söker dig om studerar på högskola eller universitet och tar examen tidigast sommaren 2016. Meriterande är om du studerar med en inriktning mot personal/HR eller Life Science.
Du har tidigare erfarenhet från arbeten inom service och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar.
Du har tidigare erfarenhet av och trivs med administrativt arbete och är en van användare av Officepaketet. Det är meriterande om du har en hög IT-mognad då stor del av arbetet sker inom sociala medier och search som rekryteringsverktyg.. Du har vidare mycket goda kunskaper i svenska samt engelska, såväl i tal som i skrift. För att trivas i rollen är det viktigt att du är administrativt lagd, noggrann, effektiv och initiativtagande. Du trivs att arbeta i dynamiska miljöer där den ena dagen inte är den andra lik. Flexibilitet och en god prioriteringsförmåga krävs för att lyckas i rollen. Då vi är ett litet företag är det viktigt att du inte är rädd för att ta tag i både högt och lågt.
Rollen innebär daglig kontakt med kandidater varför det är viktigt att du trivs i en social och relationsskapande roll. Det är viktigt att du är en teamorienterad och serviceinriktad person som är van att arbeta i en säljorienterad miljö. Vi jobbar hela tiden med att förbättra våra processer och ser gärna att du kommer med egna kreativa förslag på hur vi kan utvecklas.
Vi sitter i fina och ljusa lokaler på Norr Mälarstrand på Kungsholmen, med Rålambshovsparken som granne.
Välkommen till ett kompetent och personligt företag med flera års erfarenhet inom rekrytering och bemanning!
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan omgående!
Så ansöker duÄr du intresserad? följ länken för att skicka in din ansökan:
http://www.academicresource.se/Soek-jobb.htm?refnr=Ar0915We take you further
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-30
Ange följande referens när du ansöker: Ar0915
FöretagAcademic Resource AB
AdressAcademic Resource AB
Norrmälarstrand 100
11235 STOCKHOLM
KontorsadressNorrmälarstrand 100
Stockholm
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 539 90
Jobbnummer 2455929
Observera att sista ansökningsdag har passerat.