Rekryteringsadministratör

Svenska Kraftnät / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg, Stockholm, Täby, Norrtälje, Västerås eller i hela Sverige

Svenska kraftnät spelar en nyckelroll i resan mot ett än mer elektrifierat Sverige. Den fortsatta elektrifieringen kommer vara avgörande för att nå ett hållbart samhälle, med konkurrenskraft och stark välfärd.
Vårt samhällsviktiga uppdrag är en förutsättning för att elen som produceras ska nå ut till människor. Vill du vara med och jobba för ett lysande Sverige?

Som rekryteringsadministratör har du ett av Sveriges viktigaste jobb inom rekrytering. Vi på Gemensamma funktioner stöttar hela organisationen och jobbar dagligen för att förverkliga Svenska kraftnäts gemensamma mål. Divisionen består av kommunikation, HR, rättsavdelning, inköp, säkerhet och beredskap, fastighet och hållbarhet.
Vi söker dig som har jobbat några år med rekryteringsadministration.

Publiceringsdatum
2024-09-04

Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Som administratör är ditt huvudansvar att i nära samarbete med rekryterarna i teamet arbeta i rekryteringsprocesser och tillsammans med kollegorna på enheten fortsätta att utveckla befintlig rekryteringsprocess och dess olika moment.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat;

Administrativt stöd inom rekrytering, personaladministration och anställningsavtalshantering, det sistnämnda innebär att du ansvarar för den avslutande rekryteringsadministrationen såsom anställningsavtal, uppdateringar i vårt administrativa system, (UBW), kontakter med vår personalsäkerhetsenhet m.m.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.

Vi har en hög tillväxttakt vilket medför både möjligheter och utmaningar.

Du kommer att tillhöra Enhet Rekrytera & attrahera som idag består av 15 medarbetare fördelat på rekryterare, rekryteringsadministratörer och employer branding specialist. Enhetens uppdrag innebär att vara chefsstöd vid rekrytering, att stödja chefer löpande under hela rekryteringsprocessen samt säkerställa en kvalitativ introduktion
av nya medarbetare och konsulter.

Enheten ansvarar för Svenska kraftnäts strategiska arbete inom employer branding och ansvarar för aktiviteter gällande studentrelationer, studentmässor och andra evenemang för att attrahera nya medarbetare till Svenska kraftnät.

Om dig

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du vara problemlösare, analytiskt lagd och ha lätt för att se möjligheter istället för problem. Du är självgående, initiativrik och har ett stort driv. Du har även ett helhetsperspektiv och arbetar självklart med ett utifrån och in-perspektiv för att säkerställa värdeskapande och en god kandidatupplevelse.

Viktigt är att du arbetar på ett strukturerat sätt, vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och är van att sätta upp och hålla tidsramar.

Då rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt, är du som person relationsskapande, har en god samarbetsförmåga, är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Sist men inte minst är du lyhörd för andras synpunkter och framför dina förslag på ett förtroendeingivande sätt.

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering!

Skallkrav.
Avslutad högskoleutbildning inom personalvetenskap eller beteendevetenskap,
eller avslutad gymnasieutbildning och därefter minst 3 års arbete med
rekryteringsadministration.

Vidare har du:

• Minst 2 års erfarenhet av rekryteringssystemet Reachmee
• Minst 2 års erfarenhet av arbete i UBW/Agresso
• Erfarenhet av arbete inom statlig verksamhet
• God kompetens i Office-paketet , minst 3 års erfarenhet
• Mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska i såväl tal som skrift.

Meriterande

• Administration inom övriga HR området (utöver rekrytering).

Bra att veta

• Tjänsten är placerad i Sundbyberg.
• Resor förekommer i begränsad omfattning, #LI-DNI.
• Möjlighet till distansarbete upp till 50%.
• Sista dag att ansöka är 18 september 2024.
• Tjänsten är tillsvidareanställning utan provanställning.

Kontakta gärna nedanstående personer för mer information

Rekryterande chef Sara Bäckström, tel. 010-475 97 71.
Ansvarig rekryterare Lennart Jansson, tel. 010-350 91 49.
Fackliga representanter är;
Annika Ingeborn, SACO, tel. 010-475 87 72
Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68.

Du når oss också via e-post: förnamn.efternamn@svk.se.

Övrig information
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning.
För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.

För mer information om säkerhetsprövning
Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss:

Lär känna oss på Svenska kraftnät

Ersättning
Normala villkor

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svenska Kraftnät (org.nr 202100-4284), http://www.svk.se

Jobbnummer
8877994

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Kraftnät

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Kraftnät: