Rehabspecialist, javisst!
Falu kommun / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun,
Borlänge eller i
hela Sverige Falu kommun är Faluns största arbetsgivare. Du hittar oss inom välfärdssektorn och våra 5000 medarbetare har Sveriges viktigaste jobb. Dessa 5000 gör verklig nytta och ger verklig mening varje dag och för att kunna det krävs bland annat bra arbetsvillkor, goda ledare och en rättvis arbetssituation. Mycket av det arbetet initieras och drivs från vårt personalkontor. Här har vi bland annat ett gäng mycket kompetenta HR-specialister, en visionär chef, ett framgångsrikt bemanningscenter, ett kreativt rekryteringsteam och en rolig stämning. Vi söker nu dig som kan och vill vara vår expert inom rehab.
Hos oss får du:
Arbeta med intressanta och utmanande HR-ärenden gentemot hela vår intressanta organisation, vilket innefattar åtta förvaltningar med åtta olika verksamhetsinriktningar.
Utlopp för höga ambitioner och nytänkande.
Verka för ett personalarbete som grundar sig på en humanistisk människosyn.
Arbeta nära kommunens övriga HR-experter inom områden där vi ligger i absolut framkant, exempelvis arbete mot mobbing/kränkande särbehandling.
Arbeta både hands-on med rehabärenden liksom med våra övergripande rutiner och arbetssätt inom rehab/arbetsrätt.
Hos dig letar vi efter följande egenskaper och kompetenser:
• Mycket god kompetens och kunskap inom rehab och arbetsrättslagstiftning
• Konsultativ - kunna och våga vara konsultativ i relation med alla våra anställda
• Strategisk - utifrån omvärldsbevakning och organisatorisk kunskap kunna dra analyser för att få igenom viktiga förändringar
• Operativ - trivas med att arbeta hands-on med komplicerade ärenden inom HR, framför allt rörande arbetsrätt och rehab
• Kommunikativ - skapa relationer för att få information och insyn och därefter prestigelöst och aktivt dela vidare till kollegor
• Fullgjord utbildning inom personal-/HR-området eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
Sist men verkligen inte minst: för oss är din människosyn viktig. Vi vill nämligen driva ett personalarbete som tillsammans med regler och lagar bygger på humanism. Detta kräver både insikt och klarsynthet.
Extra plus i kanten får du om du har:
- Goda kunskaper kring sjukförsäkringar
• Förmåga och erfarenhet av att arbeta med grupputveckling
• Chefs- eller facklig erfarenhet
• Intresse och kompetens i process- och verksamhetsutveckling
FALU KOMMUN SOM ARBETSGIVARE
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar "Balans i livet". Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena - hur människor mår, blir bemötta och kan växa - eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Tillsvidareanställning på heltid.
I rekryteringsprocessen kan bland annat arbetsprov, förmågetester och självskattningsanalys förekomma
UPPLYSNINGAR
Personalchef Richard Mårtensson, tfn: 023-821 11
Rekryteringskonsult Ellen Fridner, tfn: 023-820 97
FACKLIGA FÖRETRÄDARE
Christina Johansson, Vision, tfn: 821 10
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-08-19ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFalu kommun
AdressFalu kommun
Falun
79131 Falun
KontorsadressFalun
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3003156
Observera att sista ansökningsdag har passerat.