Registrator till Stadsbyggnadsförvaltningen

Trollhättans Stad / Administratörsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trollhättans Stad i Trollhättan, Vänersborg, Alingsås eller i hela Sverige

Trollhättan är en stark och attraktiv kommun, men vi vill bli större. I dag är vi över 57 000 invånare, men siktet är inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi hårt med att skapa förutsättningar för detta. Vi är ca 4 300 medarbetare i 350 olika yrkeskategorier. Vårt jobb är att skapa förutsättningar för Trollhättans invånare att leva ett bra liv och att utvecklas.
Vi tycker det är viktigt att blanda olika personligheter, bakgrunder och nationaliteter för att få en levande och dynamisk kommun.

Om verksamheten
På stadsbyggnadsförvaltningen arbetar drygt 50 medarbetare inom olika områden; planer, kart/mät, lantmäteri, gata/park och bygglov.

På Stadsarkitektkontoret är vi 11 personer som arbetar med ärenden inom plan- och bygglagstiftningen. Vi ansvarar för bygglov, anmälan, förhandsbesked, strandskyddsdispenser, tillsyn, kontroll och rådgivning.

I Trollhättan står vi inför spännande utmaningar i stadsbyggandet. Bostadsbyggandet ökar och näringslivet fortsätter att utvecklas. Det goda läget och högskola i city gör staden attraktiv för såväl boende som näringsliv. Vi söker Dig som vill bli en av oss som jobbar för bra service för de som vill bygga i vår stad. 

Publiceringsdatum
2016-08-23

Dina arbetsuppgifter
Som registrator arbetar du med registrering av handlingar, arkivering av ärenden och fakturering som rör bygglovsprocessen. Du har kontakter med besök och hjälper de som vill hämta ut handlingar.

Vi arbetar för att få en smidig digital process och din kunskap om arkivering och administration kommer bli viktiga delar som vävs in i helheten. Engagemang, utvecklingsfokus och öppenhet för nya arbetssätt är egenskaper som behövs för att klara uppgiften.

Vi arbetar i ärendehanteringssystemet ByggR.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten har du:
• Relevant högskole-/yrkesutbildning inom ekonomi/administration
• Arbetslivserfarenhet av administration (minst 1 år)
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Goda kunskaper i svenska och engelska (i tal och skrift)

Arbetet kräver att du är strukturerad, ansvarstagande, noggrann och serviceinriktad. Du har god samarbetsförmåga och kan arbeta både självständigt och i grupp. Det är önskvärt att du tidigare har arbetat inom större organisationer. Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt goda kunskaper inom Officepaketet. Du ser IT verktyg som en naturlig del i din vardag.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i urvalet då det är viktigt att du är trygg och stabil i din yrkesroll och har en god självinsikt.

Anställningsinformation
Intervjuer kommer att ske kontinuerligt under ansökningstiden.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Fast Lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-12
Ange följande referens när du ansöker: 2016/491
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gabriella Hemme, Stadsarkitekt 0520-49 74 65

Facklig kontakt
Nås via Stadens växel 0520-49 50 00

Företag
Trollhättans Stad

Adress
Trollhättans Stad
Gärdhemsvägen 9
46132 Trollhättan

Kontorsadress
Gärdhemsvägen 9

Jobbnummer
3008705

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trollhättans Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trollhättans Stad: