Registrator till Södermalms stadsdelsförvaltning

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
2025-05-15


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.

Trygg i rollen, snabb i tanken och lugn i tempot?

Då vår registrator fått en ny roll inom teamet så söker vi nu en ny självgående registrator med gott omdöme och känsla för både struktur och service.

Hos oss får du ett viktigt uppdrag i hjärtat av en engagerad stadsdel, där du är både ansiktet utåt och den som stöttar internt. Du är navet i vår informationshantering och agerar stabilt och lösningsfokuserat även när de är flera olika uppgifter på en gång, men får också en trygg plats i ett erfaret gäng med god stämning, hög kvalitet och nära samarbete.

Välkommen till oss

Stab och kansli består av 16 medarbetare som samordnar och vägleder förvaltningens verksamheter inom våra expertområden. Inom enheten finns förutom informationshantering, arkiv och registratur funktioner som nämndsekretariat, verksamhetsstyrning och utredning samt samordning av kvalitetsarbete, demokratifrågor och dataskyddsarbete. Inom enheten ryms även viss intern service.

Vi erbjuder

Hos oss blir du en del av ett prestigelöst och erfaret gäng. Vi har ett gott arbetsklimat där medarbetarna ser fram emot att gå till jobbet, arbetet känns meningsfullt och medarbetarna kan rekommendera sin arbetsplats till andra. Vår arbetsplats ligger i trevliga och moderna lokaler i Hammarby sjöstad.

• Friskvårdsbidrag på 3000 kr/år och förmånliga priser på Stockholms stads simhallar och gymkedjor
• Flextid, sommar- och vinterarbetstid
• Möjlighet att delvis arbeta hemifrån om arbetet tillåter
• Möjlighet till extra semesterdagar genom semesterväxling

En hälsning från din blivande chef

Jag heter Emma och jag ser fram emot att arbeta med dig. Som ledare försöker jag vara ett bra bollplank och ge snabb återkoppling. Jag vill att mina medarbetare känner att de har mandat att driva sina frågor självständigt och känner sig delaktiga och har möjlighet att påverka. Det är viktigt att vi fokuserar på de vi är till för samtidigt som vi trivs och stöttar varandra på jobbet . Jag uppmuntrar en kultur där vi vågar testa och prova oss fram. Jag är mån om att det arbete vi gör tillsammans håller en hög kvalitet och att det bidrar till effektivitet och rättssäkerhet.

Din roll

Du arbetar med löpande registratorarbetsuppgifter i nära samverkan med framför allt arkivarie. Du har en viktig funktion i förvaltningen och arbetar för att offentlighetsprincipen efterlevs genom att ge stöd i uppgifter som rör informationshantering. Du är insatt i det som händer inom våra verksamhetsområden och ger god service till handläggare, allmänheten och externa intressenter. Du har även ett nära samarbete med nämndsekreterare.

Dina huvudsakliga uppgifter innebär bland annat att:

• hantera inkomna handlingar, klassificera och registrera dem i ärendehanteringssystemet
• bedöma sekretess och hantera utlämnande av allmänna handlingar samt sköta expedieringen från social delegation och nämnd
• stötta samt utbilda chefer och nyckelpersoner i informationshantering
• samordna processer för diarieföring, för att låna ut och lämna ut allmänna handlingar samt för posthantering.
Tillsammans med andra kollegor är du även back up för nämndsekreterare vid behov.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:
• aktuell erfarenhet av att arbeta som registrator
• registratorutbildning eller samhällsvetenskaplig högskoleutbildning som vi bedömer som relevant. Alternativt har du inhämtat motsvarande kunskap och kompetens genom arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter
• goda kunskaper om OSL och hantering av allmänna handlingar
• hög digital mognad och erfarenhet att arbeta i olika system och i Officepaketets program
• god förmåga att uttrycka dig välformulerat och tydligt i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har:
• arbetslivserfarenhet från en kommunal förvaltning med liknande uppdrag som en stadsdelsförvaltning
• erfarenheter av dokumenthanteringssystemet Platina
• vana att hålla i introduktion och utbildningar inom expertområdet (lagstiftning, ärendehanteringssystem).
• förståelse för personuppgiftshantering.

Dina personliga förmågor och färdigheter

Som registrator hos oss behöver du vara självgående och van att driva ditt eget arbete framåt på ett strukturerat och noggrant sätt. Din förmåga att kommunicera tydligt, vilja att samarbeta samt att ge god service värderas högt. Du är bra på att skapa goda relationer, är flexibel och får energi av att hantera flera olika uppgifter samtidigt. Vidare är du stabil med gott omdöme och god förmåga att göra korrekta avvägningar sett till verksamhetens bästa.
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet samt motivation och engagemang för tjänsten.

Din ansökan

För att fokusera på dina kompetenser och erfarenheter kommer vi att rekrytera utan personligt brev. Vid bedömningen av din ansökan utgår vi enbart från din CV och de frågor du får besvara när du ansöker. Vi ser fram emot konkreta och kortfattade svar som tydligt kopplas till din CV.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.

Tester kan komma att bli aktuellt i den senare delen av processen.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Välkommen till Södermalms stadsdelsförvaltning!

Södermalm är en kulturell och levande stadsdel i innerstaden med engagerade invånare och ett stort hjärta. Hos oss kan du verkligen göra skillnad. Tillsammans med våra Södermalmsbor utvecklar vi en ännu bättre stadsdel att leva, verka och bo i. Som medarbetare hos oss har du en trygg anställning med schyssta villkor, där vi tror att mångfald och jämn könsfördelning bidrar till att stärka vår verksamhet. Vi gillar att tänka nytt - vi hoppas att du som söker vill utveckla Södermalm tillsammans med oss!

https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/stadsdelsforvaltningar/södermalm/ kan du läsa mer om Södermalms stadsdelsförvaltning och du får även gärna besöka vår https://facebook.com/södermalmsdf.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/2979".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms stad, Södermalms stadsdelsförvaltning

Kontakt
Emma Liljenberg
emma.liljenberg@stockholm.se
08-50812008

Jobbnummer
9340568

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: