Registrator till myndighet

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Registrator för konsultuppdrag hos myndighet

Publiceringsdatum
2024-04-15

Om tjänsten
Som registrator kommer du att arbeta på en myndighet med placering inom tullarna i Stockholm.

I din roll som registrator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Klassificera, registrera och skanna allmänna handlingar i myndighetens diarieföringssystem (W3D3) enligt offentlighets- och sekretesslagen
• Medverka vid utlämnanden av allmänna handlingar och lämna upplysningar om de allmänna handlingar myndigheten ansvarar för
• Administrera myndighetens officiella brevlåda (både fysisk- och e-post)
• Medverka vid förvaltningen av W3D3 och kringsystem
• Arkivera fysiska akter knutna till diariet och hantera närarkivet
• Medverka vid ordningsarbeten i den del av myndighetens fysiska arkiv som förvaras i Stockholm

Eftersom arbetsbelastningen inom registraturen kan variera över tid, ska du även kunna åta dig andra arbetsuppgifter av administrativ karaktär i mån av tid.

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Registrator är ett konsultuppdrag på heltid med planerad start i mitten av maj och beräknas pågå t om slutet av november. Möjlighet till förlängning på uppdraget finns.

Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
• Erfaren administratör med vana att arbeta i olika administrativa system

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda.
Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

Meriterande för tjänsten:
• Registratorsutbildning, utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande
• Erfarenhet av arbete som registrator inom offentlig förvaltning

Om dig:
Vi söker dig med tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och gärna från statlig myndighet. Du är prestigelös, serviceinriktad och samarbetsvillig. I rollen som registrator är det också av största vikt att du är noggrann, strukturerad och arbetar med hög kvalité.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-04-23. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.

Kammarkollegiet
Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Anki Arnquist via Adecco 's växel 010 - 173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Fast lön + provision

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-45277".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
National recruiter
Anki Arnquist
Anki.Arnquist@adecco.se

Jobbnummer
8611254

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: